A Mitsubishi armada: 3.1 rész

 2011.07.28. 09:07

Mitsus interjúsorozat legfiatalabb tagja. A nagy távolság miatt idén őt láthattuk a legkevesebbszer az királykategóriából. Nem szaporítom tovább a szót, helyettem beszéljen ő maga! Következzen a kis Pusztító!

 

Hevesi Norbert

Hogyan és miként kerültél kapcsolatba a rallysporttal? A Mitsubishi előtt mivel versenyeztél?
Bajnokságok, eredmények...Mondjuk naiv a kérdés, de akkor is:)

Mivel Bikolpusztán élek, gyerekkoromban a házunk előtt ment a Rally1. Tesóm mindig vitt magával versenyt nézni, majd később a versenyeire. 15 évesen először mehettem egy szlalom versenyen egy játszós Ladával. 16 évesen indultam egy-két FRT versenyen Ladával, majd BMW-vel. 19 évesen sikerült összerakni egy teljes Suzukis szezont az Ezerjó Rallysprint Bajnokságba. Itt 2008-ban második helyezést értük el a kategóriánkban.

Értékeld kicsit az eddig teljesítményeteket. A versenyekről ejts pár szót. Volt-e kaland, technikai probléma ?
Csúcs- és mélypontok?

A sprint mezőny gyorsaságához képest nagyjából elégedettek vagyunk, de van még hova fejlődni technikai és vezetéstechnikai szempontból is. Orfűn mentem először a Mitsubishivel vízen és nem mertem elvállalni a tempót. Bakonyán az első gyorsaságin az elágban lecsúsztunk az útról egy kicsit és érintőt vettünk egy fán. Ekkor átéreztük, hogy egy ilyen kis hibának milyen anyagi vonzatai lehetnek. Sajnos ezt nem engedhetjük meg magunknak, vigyáznunk kell az autóra. Ezután eldöntöttük, hogy nagyon ésszel kell mennünk, még akkor is ha kikapunk.

Célok idénre? Kilométer, tapasztalat-gyűjtés? Vagy van esetleg egy általad megjelölt verseny, ahol már szeretnéd elérni az élmenők tempóját és megcincálni a spicc bajszát? Számodra a tesód is nagyon jó mérce, lehet cél az ő teljesítménye is.

Még egy vagy két versenyen szeretnénk indulni az idén. Minimális az a kilométer, amit az autóval tudunk menni. Próbálunk versenyről-versenyre gyorsulni, szokni az autót. Lehet, kívülről ez nem látszik, vagy az eredmények nem ezt mutatják, de azt gondoljuk, hogy egyre gyorsabbak tudunk lenni.

Bikolpuszta nem két kilométerre fekszik Pécstől. Mégis itt versenyzel. Miként alakult, hogy itt kötöttél ki? Melyik versenyeken indulsz még idén az RSB-ben? Ez a bajnokság neked csak egy „átszálló”- gondolok itt a távolságra - teszem azt az RTE?

2009-ben Németh Apu hívott meg minket a decsi versenyre, ekkor ismerkedtünk meg ezzel a bajnoksággal. Nagyon tetszett a verseny, jó mezőny volt, szoros csata alakult ki az elejében, izgalmas volt. 2010-ben indultunk Szekszárdon szintén Németh Apu meghívására. Ez is egy nagyon jó verseny volt, sajnos itt műszaki hiba miatt ki kellett állnunk az első helyről a 4. gyorson. Nem átszálló, mert se annyi tapasztalat, se annyi pénz nem áll rendelkezésre, hogy túrában érdemes legyen próbálkozni.  Ha a pénz rendelkezésre állna, akkor is elsőnek egy teljes sprint szezont vennénk célba. Amúgy teljesen jól érezzük itt magunkat, jó lenne többet menni.

Íven vagy keresztben? Látvány vagy sebesség?

Szerintem a rally akkor szép, amikor a tempótól alakul ki a csúszás és a látvány. Valószínűleg a VB-n sem azért mennek keresztben, mert ráérnek hülyéskedni, meg a nézőket kiszolgálni. Nyilván az úgy gyors.

Sokat tréningezel, vagy pont annyit, amennyit muszáj? Improvizatív a stílusod vagy szépen felépített, megtervezett?
Brahis vagy megfontolt a vezetési stílusod?

Orfűn hármat mentünk a pályán, Bakonyán hatot. Érezhető volt a különbség. Maximálisan megbeszélünk mindent a navigátorommal, próbálunk pontos és precíz itinert írni. Abszolút ismeretlenek ezek a pályák számunkra, ezért ez nagyon fontos. Megfontolt a vezetési stílusom, vigyázok a gumira, az autóra.

 Kedvenc verseny, gyorsasági?

Kedvenc gyorsaságim a szívemhez közel álló Tardos-Bikol. Azért elismerem a Mecsekben is nagyon jó pályák vannak.

Van olyan verseny, amit nagyon vártok a még hátralévők közül?

Baranya Kupa. Nagyon szeretnénk ott menni.

Szerinted a ti kategóriátokban ki számít etalonnak per pillanat? Megcsíphető lesz számotokra valamikor?

Jelenleg négy ember is bármikor futamot nyerhet, szeretnénk felzárkózni közéjük.

 

 Van kedvenced, "példaképed"? Álom autó?

ASI stílusa, gyorsasága nagyon tetszik. Az örök kedvenc az Evo VI, de a IX-es tetszik most a legjobban.

És végül egy a rallyhoz "szervesen" kapcsolódó kérdés:
Hajótörés ér, lakatlan szigeten ragadsz. Mi az a két, max három dolog amit magaddal vinnél?

Egy helikoptert, hogy vissza tudjak jönni versenyezni! :D

Szponzorok, támogatók, barátok, szervizesek, segítők, akinek köszönetet mondanál?

Mindenkinek, aki segítette a versenyeken való részvételt, köszönetet szeretnénk mondani!

Köszönöm a válaszokat!


 

Címkék: mitsubishi interjúk rsb hevesi norbert

A bejegyzés trackback címe:

https://sportkannibal.blog.hu/api/trackback/id/tr653106435

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása