Ez volt az első szó ami eszembe jutott ezt a videót nézve. Mit nézve szájtátva bámulva.
Hihetetlen. Leírható szavakkal amit látunk, de teljességgel felesleges, mert úgy sem tudjuk igazán visszaadni az élményt. Michele Mouton a baletthez hasonlította egyszer a Pikes Peak-ra való felkapaszkodást egy turbós gépjárművel.
Most nekem is a balett jutott eszembe, mert ez az egyensúlynak, az autó ilyen szintű kontroll alatt tartásának a művészi foka.
Persze lehet mondani, hogy ez beteg szöveg és nem vagyok normális, de akkor is így gondolom.
Ez már művészet, sőt csoda.
Ja és persze az A-s Subaru. Hát igen. Ha erre az autóra gondolok, vagy látom, hallom a hangját mindig az ősrobbanás jut az eszembe.
Miért?
Mert bár tudom, sőt én is úgy gondolom, hogy a rali aranykora a B csoport volt és ott olyan vasak száguldoztak, mint az Audi Quattro Sport, Peugeot 205, Lancia 037, Delta S4, Ford RS2000, MG Metro; Előttük pedig olyan mesterművek falták a kilométereket, mint a Ford Escort MK I és MK II-esek, Lancia Stratosok - na ez az a csoda a másik numero uno nekem - és a felsorolás közel sem teljes, de ha a Subaru képbe kerül, akkor az az érzésem, hogy nem volt előtte semmi.
Már hogy egy versenyautónak így kell gyorsulnia, így kell szólnia - igen az a bizonyos bububu hang -, így kell kinéznie, így kell füstöltetnie a slicc gumikat, így kell keresztbe csúsznia.
És olyan zseniknek kell vezetni, mint Colin, Carlos, Richard - igen a derék Burns is forgatta az A-s vas kormányát, még az Azsia Pacific bajnokságban -,Piero, Ari és természetesen Ranga László; Hm... Ez egy komoly névsor.
Akkor ezek után tessék ámulni és bámulni:
Plusz egy kis extra, stílustanulmány Colin-tól murván Walesből:
grafika-honlap.hu - Grafika- és honlap készítés olcsón, ingyen tanácsadással!