A Mitsubishi armada: 3.rész

 2011.07.27. 11:01

Sorozatunk mai darabjában a bajnokság jelenlegi ötödik és holtversenyben hatodik helyezett pilótáival beszélgettünk.

Három különböző korosztály, három különböző személyiség. Ami össze köti őket az a bizonyos három csillagos márka, amivel harcolnak a kategóriatársak és a stopper ellen.

Mindhárom "vallatottól" jószerivel ugyanazt kérdeztem, ezért ha valakit zavarnak a mondat és szó ismétlések azért előre is elnézést kérek. Ugyanakkor szerintem ebben a formában sokkal jobban átláthatók mind a kérdések, mind a válaszok.

Ez volt a terv. De sajnos egy rajtam kívülálló technikai ok miatt kénytelen voltam két részre bontani az "interjú csokrot". Így ebben a posztban a beharangozott három helyett csak két pilótával találkozhattok. Viszont annak ellenére, hogy külön részben szerepel, a Hevesi Norberttel készített beszélgetés tematikailag szerves egészet alkot ezzel az írással.

Mindezek után jó olvasást minden kedves látogatónak, a megkérdezetteknek pedig köszönöm a válaszokat!

 


 

Szvatek Zsolt - Török Attila

 

Hogyan és miként kerültél kapcsolatba a rally sporttal? A Mitsubishit megelőzően versenyeztél korábban? Netán navigáltál vagy szereltél valakinek?

Igazából 13-14 éves koromban a haverokkal feljártunk a Mecsek Rallykra, hegyi versenyekre. Azóta része az életemnek a RALLY!

A 80-as évek végén lejárhattunk az akkori Volánhoz szakosztálygyűlésekre, ahol nem kisebb nevek gyülekeztek hetente, mint Ranga Laci, Lajtai Zsolti, Porth Gábor és még sorolhatnám...

Nagyon nagy élmény volt őket hallgatni. Aztán kaptam kisebb feladatokat a versenyautók körül, eljártunk a versenyekre szervízelni.

A 90-es években már a saját műhelyemben Dara Gábornak építettünk egy pálya Zsigulit, majd egy Gr.A-st, amivel jártunk versenyekre.

Kis kihagyás után a Porth Gabinak készítettük fel az autóját az Astra kupára. Ez ment pár évig.

A versenyzést igazából tavaly a Mikulás rallyn kezdtük barátom és navigátorom Török Attila segítségével extrém körülmények között. Mivel szöges gumink nem volt, így mentünk murva gumival, a jégen, de így is élveztük.

Úgy érzem, mintha nyolcadik osztályban kezdtem volna az általános iskolát. Ez meglátszik a teljesítményünkön is. Eléggé hullámzó. Sokat kell még tanulnom, meglátjuk meddig lesz rá lehetőségem.

Sokszor még most is hihetetlennek tűnik, hogy benn ülhetek egy ilyen komoly versenyautóban és én vezetem!

Értékeld kicsit az eddig teljesítményeteket. A versenyekről ejts pár szót.

Csúcs- és mélypontok?

Az idei évet Orfűn kezdtük, esett az eső szinte végig. Az első gyors után, ahol kétszer ténylegesen és háromszor majdnem megforogtam, felmerült bennem, hogy én biztos ezt akarom csinálni?

Szinte nulla volt a tapadásunk. Mentünk még egy gyorsot így, aztán a 3.szakaszra feltettünk egy másik gumit, na az már tetszett! Az ötödiken tudtunk menni egy abszolút időt.

A versenyt harmadik helyen zártuk.

Jött a Kurdi megmérettetés. Száraz körülmények, klassz csúszós aszfalt. Megint elcsíphettük volna a 3. pozíciót, de a 3. gyorson egy bal 3-ban lecsúsztunk az útról. Körülbelül három percet voltunk bent,

mire a nézők szinte ölben tettek vissza az útra, amit szeretnék nekik utólag is megköszönni, így tudtuk folytatni a versenyt.

Aztán Magyarbóly. Az első gyorson eltörött mind a két hátsó féltengelyünk, így megszűnt a hajtásunk hátul, lassan kijöttünk, a srácok kicserélték, így tudtuk folytatni.

A másodikon volt egy forgásunk, a harmadik meg csak egy fél gyors volt. Ettől függetlenül ezt is élveztük.

Azt hiszem, úgy vagyunk mi ezzel az egésszel, hogy minden egyes percnek örülünk, amit ebben a fantasztikus autóban tölthetünk, legyen az teszt, vagy verseny!

Bakonya: gondoltam oda kicsit jobban felkészülök. Ehhez képest a verseny hetén, kedden jöttem haza külföldről, de úgy összejöttek a munkák, hogy azt hiszem négyet mentünk rajta. Volt is kaland bőven a versenyen. Az elsőn forogtunk egyet az elágban, a második viszonylag sima volt, a 3. 4. 5. gyorson rendszeresen elvittem az első lassítót.

Természetesen ez a verseny is nagyon tetszett!

Célok idénre? Kilométer, tapasztalat-gyűjtés? Vagy van esetleg egy általad megjelölt verseny, ahol már szeretnéd elérni az élmenők tempóját és megcincálni a spicc bajszát? Vagy csak saját kedvedre/kedvetekre szeretnétek jóízűt autózni?

Igazából kitűzött céljaink nincsenek, szeretnénk jól érezni magunkat és minél több tapasztalatot szerezni. Reméljük, idővel tudunk gyorsulni is. Mert hát azért jó lenne egy kis borsot törni a többi srác orra alá, ami, valljuk be nem tűnik egyszerűnek...

 

Íven vagy keresztben? Látvány vagy sebesség?

Szerintem többféle stílussal lehet gyorsan menni, hozzám azért a kicsit keresztben áll közelebb, mégiscsak a látványért rally a rally.

Igaz, a végén majd a stopper megmutatja melyik a célravezetőbb! 

Korábban a többiektől már megkérdeztem, most rajtad a sor. Sokat tréningezel, vagy keveset? Improvizatív a stílusod vagy szépen felépített, kiszámolt, megtervezett?
Brahis vagy megfontolt a vezetési stílusod?

Azt gondolom, nekünk szükségünk van a minél több tréningre, mert a navigátorom és én is abszolút kezdők vagyunk, ezért sok az improvizálás benne. Remélem, egyszer eljutunk arra a szintre, hogy jó itinert tudunk írni és azt jól meg is tudjuk csinálni!

Addig meg csak annyit vállalok, amit úgy gondolom meg is tudok oldani. Sajnos a hiba így is benne van.

 

Kedvenc verseny, gyorsasági?

Ahogy már mondtam, mi minden eddigi versenyt élveztünk!

 

Szerinted a ti kategóriátokban ki számít etalonnak per pillanat? Megcsíphető lesz számotokra valamikor?

Szerintem Ranga Petiék. Minden adottsága megvan ahhoz, hogy komoly eredményeket érjen el.

De ott vannak Györkőék, Amreinék, Sághyék, akik azt gondolom, nem fogják könnyen megadni magukat.

Én már azzal is elégedett lennék, ha 1-1 gyorson el tudnám csípni őket.

 

Van kedvencetek, "példaképetek"? Álomautó?

A stílusa tetszett Mcrea-nek, a maiak közül Petter Solberg és Latvala áll közel hozzám. A magyar versenyzők közül Turi Tomi és Porth Gábor.

Álomautó???  Hiszen benne ülünk! Mitsubishi Evo IX Super N, a Topp-cars-tól!

 

És végül egy a rallyhoz „szervesen”kapcsolódó kérdés.
Hajótörés ér, egy lakatlan szigeten ragadsz. Mi az a két, maximum három dolog, amit magaddal vinnél?

Csak ami a túléléshez szükséges.

 

Szponzorok, támogatók, barátok, szervizesek, segítők, akinek szeretnél köszönetet mondani?

Először is Török Attila barátomnak, navigátoromnak szeretném megköszönni, hogy egy ilyen fantasztikus dolognak lehetek része!

A Topp-Carsnak: Topp Zolinak, Zolikának, Gergőnek,Tominak, Szabinak, hogy biztosítják az autót és a szervizt.

A carfoliás srácoknak, Andorkó Tominak és unokaöcsémnek Szvatek Gábornak, hogy csinálják a dekort az autón.

Köszönet a Tracker Security-nek és a Bornusz Kft-nek és minden barátomnak, aki támogat bármilyen kis dolog is legyen az.

 

Végül szeretnék gratulálni a Rallysprint bajnokság Szervezőinek, klassz bajnokságot hoztak össze!

 

Krecskay Krisztián – Krecskay-Nagy Nóri

Hogyan és mikor kerültél kapcsolatba a rally sporttal? A Mitsu előtt mivel versenyeztél?

1995-ben voltam életem első rally versenyén - persze szigorúan nézőként - na, onnantól datálódik a szerelem. Hasonló futamok rendezésére nálunk, Szegeden persze esély sem volt, de megyei szintű szlalom versenyeken rendszeresen próbára tettem magam. Ez a rövid korszak bajnoki 2. helyezéssel zárult.

2009-ben, sokévnyi kihagyás után azonban ismét hiányozni kezdett az adrenalin bomba. Megvettük Molnár Zsoltitól McQueen-t, (Lada 2107), és megnyertük vele a feladatot is, hogy bizonyítsunk itt az RSB-ben. Az első évünk inkább szólt a tapasztalatszerzésről, semmint az eredmények hajszolásáról. 2010-ben viszont az év végi értékelésben a IV. kategóriában 3. helyezettek lettünk.

Értékeld kicsit az eddig teljesítményeteket. Akadt-e kaland, technikai probléma? Csúcs- és mélypontok, ha voltak?

Figyelembe véve, hogy ez az Evo IX, amit bérlünk előbb a szlovák bajnokságra, majd az ORB-re lett homológizálva - értem ezalatt a 32-es szűkítőt és benzint, illetve az ott kötelező minimum súlyhatár elérését - nem is vártuk magunkat dobogó közelbe. Legfőbb célunk idénre az autóval való minél nagyobb összhang megteremtése, versenykilométerek szerzése, illetve annak a hibának az elkerülése, amibe oly sokan beleestek azok közül, akik gyengébb autó után Mitsuba ültek át. Mindezeket együttvéve elégedettek vagyunk. Az autó nagyon egyben van, technikai problémánk nem igazán volt még, kivéve az idei orfűi futamot, amikor is fékhiba miatt a „Főnök” lezúzta az autó elejét, na meg a hátulját… :-)


Íven vagy keresztben? Látvány vagy sebesség?

Versenyen: gyorsan és pontosan (próbálunk), tét nélkül: szigorúan keresztbe! :-)

Számunkra mindkettő ugyanolyan élvezetes, de mindkettőnek megvan a maga jogosultsága.

 

Korábban a többiektől már megkérdeztem, most rajtad a sor. Sokat tréningezel, vagy keveset? Improvizatív a stílusod vagy szépen felépített, megtervezett?
Brahis vagy megfontolt pilótaként jellemeznéd magad?

Mivel nincsen rá anyagi fedezet, tréningezni a versenyautóval effektíve egyáltalán nem szoktunk. A versenyt megelőző napokban van lehetőség egy kb. 5 km-es tesztútra, amikor is lecsekkoljuk, hogy valamennyi beállítás megfelelően működik-e. Utcai autóval tréningezni… itt az Alföldön az egyet jelent sok-sok kilométernyi nyílegyenes szakasszal… :-)

Ilyen feltételek mellett igyekszünk a pályabejárások idejét maximálisan kihasználni, és minél pontosabban megtervezni mindent.

Hogy brahis vagy megfontolt-e a stílusom? Brahis soha nem voltam. Vakmerő? Na, az igen! :-) De az az idő már elmúlt…

Kedvenc verseny, gyorsasági?

Egyértelműen Orfű.

Van olyan verseny, amit nagyon vártok idén?

Ebben is nagy az egyetértés közöttünk: Baranya Kupa.

Szerinted a ti kategóriátokban ki számít etalonnak per pillanat? Megcsíphető lesz számotokra valamikor?

Etalon nincs. Viszont egyelőre mindenki előttünk van. Hogy megcsíphető-e bárki? Idővel kiderül majd.


Van kedvenced, "példaképed"? Álom autó?

A nagy példakép: Colin McRae.

Álomautónk… ezt most elértem, jó? Egy hófehér BMW 530D Touring 2 kicsi Sparco üléssel hátul. :-)))

És végül egy nagyon "raliba" vágó kérdés:
Hajótörés ér, egy lakatlan szigeten ragadsz. Mi az a két, maximum három dolog, amit magaddal vinnél?

Teljesen lakatlan? Akkor egy pisztoly meg töltény.

Szponzorok, támogatók, barátok, szervizesek, segítők, akinek köszönetet mondanál?

Hálás köszönet illeti a gyakorlatilag viszonozhatatlan segítségért Molnár Dodót, Gazdag Zolit és Komáromi Gábort! Nem felejtkezhetünk azonban el a családunk és barátaink lelkes támogatásáról sem!


Címkék: mitsubishi interjúk rsb szvatek zsolt krecskay krisztián hevesi norbi

A bejegyzés trackback címe:

https://sportkannibal.blog.hu/api/trackback/id/tr623103799

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása