Megkezdődött a thriller, igaz erre majd a verseny feléig várnunk kellett.
Mit is mondott Francois Delecour? Nincsen Monte hó nélkül. Nos igaza lett. S igaza volt akkor is amikor feltetette a szöges gumikat a 207-ére. Bejött neki. 48 évesen úgy elverte a komplett IRC élmezőnyt Solbergestől, mindenestől, mint jég a határt. Aki látta élőben a délutáni szakaszokat az egy jó darabig nem felejti el az biztos.
A Škoda Motorsportnál is emlegetni fogják ezt a napot annyi szent. Hogy egy gyári, profi csapat jégkémekkel meg még ki tudja, hogy mivel, intermediate abroncsokon küldje fel a pályára az autóit, ahol szakad a hó, na az több, mint blama. Kopecky 8 percnél is többet veszített két szakasz alatt, míg Hanninen a vezető helyről a hatodik pozícióig zuhant vissza. A hátránya pedig két és fél perc.
Mondjuk ilyen téren a PH Sport sem lehet túl büszke magára, erről meg Petter Solberg tudna sokat mesélni.
A Nap nyertese a derék Francois-n túl, a másik francia Peugeot-os Bryan Bouffier. Ma nyert két szakaszt, az összetettben pedig átvette a vezetést. Nem kevésbé briliáns, mint Delecour.
Stage 7. St. Jean en Royans - Font d´Urle - 23.05 km
1. | Bouffier B. - Panseri X. #4 Peugeot 207 S2000 | 2 | 14:57.8 | 92.4 | |
2. | Delecour F. - Savignoni D. #6 Peugeot 207 S2000 | 2 | 15:15.4 | +17.6 +17.6 | 90.6 0.76 |
3. | Wilks G. - Pugh P. #10 Peugeot 207 S2000 | 2 | 15:22.6 | +24.8 +7.2 | 89.9 1.08 |
4. | Sarrazin S. - Renucci J. #8 Peugeot 207 S2000 | 2 | 15:34.5 | +36.7 +11.9 | 88.8 1.59 |
5. | Loix F. - Miclotte F. #5 Škoda Fabia S2000 | 2 | 15:37.5 | +39.7 +3.0 | 88.5 1.72 |
6. | Vouilloz N. - Veillas B. #7 Škoda Fabia S2000 | 2 | 15:40.2 | +42.4 +2.7 | 88.3 1.84 |
7. | Gardemeister T. - Tuominen T. #11 Peugeot 207 S2000 | 2 | 15:47.2 | +49.4 +7.0 | 87.6 2.14 |
8. | Caffi A. - Peroglio R. #24 Škoda Fabia S2000 | 2 | 16:07.8 | +1:10.0 +20.6 | 85.7 3.04 |
9. | Basso G. - Dotta M. #16 Peugeot 207 S2000 | 2 | 16:11.2 | +1:13.4 +3.4 | 85.4 3.18 |
10. | Kopecký J. - Starý P. #3 Škoda Fabia S2000 | 2 | 16:12.4 | +1:14.6 +1.2 | 85.3 3.24 |
11. | Gonon F. - Arlettaz-Schmidly S. #35 Subaru Impreza STi | 3 | 16:24.7 | +1:26.9 +12.3 | 84.3 3.77 |
12. | Maurin J. - Ural O. #21 Ford Fiesta S2000 | 2 | 16:25.0 | +1:27.2 +0.3 | 84.2 3.78 |
13. | Solberg P. - Patterson C. #2 Peugeot 207 S2000 | 2 | 16:46.8 | +1:49.0 +21.8 | 82.4 4.73 |
14. | Hänninen J. - Markkula M. #1 Škoda Fabia S2000 | 2 | 16:52.0 | +1:54.2 +5.2 | 82.0 4.95 |
15. | Betti L. - Mattioda A. #22 Peugeot 207 S2000 | 2 | 17:02.7 | +2:04.9 +10.7 | 81.1 5.42 |
Stage 8. Cimetiere De Vassieux - Col De Gaudissart - 24.00 km
1. | Delecour F. - Savignoni D. #6 Peugeot 207 S2000 | 2 | 21:16.7 | 67.7 | |
2. | Bouffier B. - Panseri X. #4 Peugeot 207 S2000 | 2 | 21:43.8 | +27.1 +27.1 | 66.3 1.13 |
3. | Gonon F. - Arlettaz-Schmidly S. #35 Subaru Impreza STi | 3 | 22:12.6 | +55.9 +28.8 | 64.8 2.33 |
4. | Wilks G. - Pugh P. #10 Peugeot 207 S2000 | 2 | 22:39.7 | +1:23.0 +27.1 | 63.5 3.46 |
5. | Loix F. - Miclotte F. #5 Škoda Fabia S2000 | 2 | 22:45.1 | +1:28.4 +5.4 | 63.3 3.68 |
6. | Vouilloz N. - Veillas B. #7 Škoda Fabia S2000 | 2 | 22:52.8 | +1:36.1 +7.7 | 62.9 4.00 |
7. | Raoux J. - Magat L. #91 Renault Clio R3 | 5 | 22:57.1 | +1:40.4 +4.3 | 62.7 4.18 |
8. | Lions E. - Le Gars S. #54 Subaru Impreza STi | 3 | 22:59.6 | +1:42.9 +2.5 | 62.6 4.29 |
9. | Knapick H. - Pain G. #39 Subaru Impreza STi | 3 | 23:05.3 | +1:48.6 +5.7 | 62.4 4.52 |
10. | Lefebvre S. - Gilsoul N. #109 Renault Twingo R2 | 6 | 23:13.8 | +1:57.1 +8.5 | 62.0 4.88 |
11. | Mauffrey E. - Houssin G. #62 Renault Clio R3 | 5 | 23:15.6 | +1:58.9 +1.8 | 61.9 4.95 |
12. | Sarrazin S. - Renucci J. #8 Peugeot 207 S2000 | 2 | 23:21.8 | +2:05.1 +6.2 | 61.6 5.21 |
13. | Petiet C. - Amoros C. #121 Renault Twingo R1 | 9 | 23:31.8 | +2:15.1 +10.0 | 61.2 5.63 |
14. | Gardere P. - Bufferne J. #77 Fiat Abarth 500 R3T | 5 | 23:33.3 | +2:16.6 +1.5 | 61.1 5.69 |
15. | Caffi A. - Peroglio R. #24 Škoda Fabia S2000 | 2 | 23:35.1 | +2:18.4 +1.8 | 61.1 5.77 |
A verseny állása a 2. nap után:
1. | Bouffier B. - Panseri X. #4 Peugeot 207 S2000 | 2 | 2:14:38.8 | 99.2 | |
2. | Delecour F. - Savignoni D. #6 Peugeot 207 S2000 | 2 | 2:15:06.8 | +28.0 +28.0 | 98.9 0.13 |
3. | Loix F. - Miclotte F. #5 Škoda Fabia S2000 | 2 | 2:15:44.3 | +1:05.5 +37.5 | 98.4 0.29 |
4. | Wilks G. - Pugh P. #10 Peugeot 207 S2000 | 2 | 2:15:59.3 | +1:20.5 +15.0 | 98.2 0.36 |
5. | Sarrazin S. - Renucci J. #8 Peugeot 207 S2000 | 2 | 2:16:19.9 | +1:41.1 +20.6 | 98.0 0.45 |
6. | Hänninen J. - Markkula M. #1 Škoda Fabia S2000 | 2 | 2:17:14.5 | +2:35.7 +54.6 | 97.3 0.70 |
7. | Solberg P. - Patterson C. #2 Peugeot 207 S2000 | 2 | 2:18:27.9 | +3:49.1 +1:13.4 | 96.5 1.03 |
8. | Vouilloz N. - Veillas B. #7 Škoda Fabia S2000 | 2 | 2:20:09.8 | +5:31.0 +1:41.9 | 95.3 1.49 |
9. | Kopecký J. - Starý P. #3 Škoda Fabia S2000 | 2 | 2:22:30.5 | +7:51.7 +2:20.7 | 93.7 2.12 |
10. | Gardemeister T. - Tuominen T. #11 Peugeot 207 S2000 | 2 | 2:22:31.5 0:10 | +7:52.7 +1.0 | 93.8 2.12 |
11. | Basso G. - Dotta M. #16 Peugeot 207 S2000 | 2 | 2:23:54.7 | +9:15.9 +1:23.2 | 92.8 2.50 |
12. | Caffi A. - Peroglio R. #24 Škoda Fabia S2000 | 2 | 2:24:02.2 | +9:23.4 +7.5 | 92.7 2.53 |
13. | Gonon F. - Arlettaz-Schmidly S. #35 Subaru Impreza STi | 3 | 2:24:49.8 | +10:11.0 +47.6 | 92.2 2.74 |
14. | Maurin J. - Ural O. #21 Ford Fiesta S2000 | 2 | 2:25:22.0 | +10:43.2 +32.2 | 91.9 2.89 |
15. | Betti L. - Mattioda A. #22 Peugeot 207 S2000 | 2 | 2:28:56.1 | +14:17.3 +3:34.1 | 89.7 3.85 |