WRC: ADAC Rallye Deutschland 2011

 2011.08.23. 11:41

A múlt hétvégén rendezték a 2011-es rally világbajnokság első teljesen aszfaltos futamát, a Német Rally-t.

A versenyt amit, nyugodtan nevezhetnénk Sebastien Loeb Rallynak is.

A német viadal 2002 óta szerepel a világbajnoki programban, s eleddig csak a francia volánzsonglőr ünnepelhetett a dobogó legfelső fokán. Nyolc alkalomból nyolcszor - 2009-ben nem rendezték meg a viadalt -. Viszont, mint tudjuk minden sorozat megszakad egyszer.

Az első nap az aszfaltos versenyeken szokásos koreográfia szerint zajlott.

Ez annyit tesz, hogy Jari-Matti a nyitó szakaszon még megcincálta a Citroënes fiúk bajszát, de ezek után lényegében el is dőlt az első két hely sorsa. Történt ugyanis, hogy a francia csapat puha gumikkal szerelte mind két autóját, készülve arra, hogy a 2-3. gyorson esni fog az eső, míg a Ford kemény keverékkel indította útnak pilótáit.

Nos, mint ilyen esetekben mindig - már persze szilárd burkolatú versenyek alkalmával - a Gallok döntöttek helyesen. Innentől kezdve pedig szegény Fordos finnek a pechvogel üzemmódban működtek.

Jari-Matti hátsó defektet kapott mindjárt az első körben, majd, hogy csak érezze a törődést a Fiestája kezdett el három hengerezni. Ekkor már pár aprócska vb pont is igen távolinak tűnt számára, nemhogy a dobogó.

Mivel Fordéknál a baj nem jár egyedül, ezért Mikko is hozzá támasztotta egy aprócska fához a saját autóját, de ő legalább maradt a dobogón.

Az első nap végén tehát a nagy Seb vezetett, a kicsi volt a második, Mikko a harmadik, a két Mini pedig a 4-5. pozíciót foglalta el Sordo, Meeke sorrendben. Őket a két Solberg Petter majd Henning követte. Kimi Iceman Raikkonen volt a nyolcadik.

Hát, így ébredt a mezőny a második napra, ahol az igazán nagy dolgok eldőltek.

A második nap 150 kilométer gyorsasági várt a mezőnyre, benne kétszer a mára legendává váló 34 km-es Panzerplatte. Igen, ez az az egykori tank gyakorló pálya, ahol már olyan nevek estek áldozatául, mint Petter Solberg, Francois Duval;

Még a napi nyitó szakasz előtt történt valami olyan, ami döntően befolyásolhatta volna a versenyt. A Citroën fejesei, élükön Olivier Quesnellel még a szervízparkban megkérték fiaikat, hogy szem előtt tartva a gyártók világbajnokságát, ne támadják egymást. Ekkor Hirvonen már több, mint egy perccel volt a két Seb mögött, tehát logikusnak tűnt az okfejtés.

Loeb köszönte szépen, vezetett, útban volt sorozatban a 9. Német Rally győzelme felé, neki megfelelt ez a szituáció. Nem úgy Ogiernek. Az ő oldaláról nézve ez teljese rendben is van, hisz még előttük volt több, mint 220 gyorsasági kilométer, a különbség  közte és a hétszeres világbajnok csapattársa között pedig mindössze 7.4 szekundum volt. Szóval ő támadott volna, de nem tehette. Szépen elkocsikáztak egész nap, hol az egyik, hol a másik Seb volt gyorsabb, négy másodperc körül állandósult a köztük lévő időkülönbség.

S ekkor az élet vissza adott valamit Ogiernek, amit a Citroën vezetői korábban elvettek tőle és Dani Sordotól. A Panzerplattén - micsoda véletlen - aznap másodszor ment végig a mezőny, mikor is igen szokatlan dolog történt. A nagy Seb Loeb, a német rallyk mestere defektet kapott. Tíz kilométert volt kénytelen megtenni lapos bal első kerékkel, ennek eredményeként vesztett több mint egy percet az összetettben. Megvolt a Citroën 1-2, csak nem úgy ahogy azt Quesnelék eredetileg tervezték. Hogy Ogiert idézzem:

"Ilyen a sport!"

A harmadik helyen még Loeb balszerencséjénél is nagyobb meglepetés következett, a Mini és Dani Sordo személyében. A derék spanyol aszfaltos vezetés technikájának, a kis vörös méregzsák sebességének és Mikko defektjének köszönhette a dobogós pozíciót.

Mögöttük Kris Meeke meccselt nagyot Petter Solberggel az ötödik pozícióért, ezzel is bizonyítva, hogy megvan a potenciál a Prodrive féle vasban.

Latvala az első napi horror után a 15. pozícióból kezdte meg a felzárkózást. Nyert szakaszt, haladt előre, s már a 10.helyen  tanyázott, mikor a 12.szakaszon elnézett egy kanyart. Ezek után nem kellett a pontszerzés miatt aggódnia, de a versenyt ezek után is becsülettel teljesítette.

A harmadik napon már szépen nyugodtan zajlottak az események. Loeb vigaszként megnyerte a power staget, Ogier pedig élete első aszfaltos sikerének örülhetett. A nagy Seb egyébként 2005 óta most először kapott ki aszfaltos versenyen. Hét éve minden szilárd borítású futamot megnyert, amin elindult. Megsüvegelendő.

Sordo maga mögött tartotta Mikkot, ezzel pedig a Mini újkori világbajnoki történetének már a harmadik futamán a dobóra állhatott. Ez több, mint ígéretes kezdés, reméljük a fejlődésük töretlen marad.

Petter végzett ötödikként, miután  szoros csatában megelőzte, majd tartotta is Kris Meeke-t, aki előbb hibázott, majd a Mini elektronikai problémái miatt kénytelen volt feladni a viadalt két szakasszal a vége előtt.

A pontozóba még Kimi Raikkönen, Henning Solberg, Armindo Araujo, van Merksteijn jr. és Dennis Kuipers fért be.

A verseny hivatalos végeredménye:

1. Ogier S. - Ingrassia J.
#2 Citroen DS3 WRC
M
WRC
3:32:15.9   101.6
2. Loeb S. - Elena D.
#1 Citroen DS3 WRC
M
WRC
3:32:55.7 +39.8
+39.8
101.3
0.11
3. Sordo D. - Del Barrio C.
#37 Mini Cooper WRC
WRC 3:34:11.5 +1:55.6
+1:15.8
100.7
0.32
4. Hirvonen M. - Lehtinen J.
#3 Ford Fiesta RS WRC
M
WRC
3:34:59.6 +2:43.7
+48.1
100.4
0.46
5. Solberg P. - Patterson C.
#11 Citroen DS3 WRC
M
WRC
3:36:03.9 +3:48.0
+1:04.3
99.9
0.63
6. Räikkönen K. - Lindström K.
#8 Citroen DS3 WRC
M
WRC
3:39:40.5 +7:24.6
+3:36.6
98.2
1.24
7. Solberg H. - Minor-Petrasko I.
#15 Ford Fiesta RS WRC
WRC 3:40:01.8 +7:45.9
+21.3
98.1
1.30
8. Araujo A. - Ramalho M.
#17 Mini Cooper WRC
WRC 3:41:45.7 +9:29.8
+1:43.9
97.3
1.58
9. van Merksteijn jr. P. - Mombaerts E.
#14 Citroen DS3 WRC
M
WRC
3:42:17.5 +10:01.6
+31.8
97.1
1.67
10. Kuipers D. - Miclotte F.
#9 Ford Fiesta RS WRC
M
WRC
3:42:24.9 +10:09.0
+7.4
97.0
1.69
11. Wilson M. - Martin S.
#5 Ford Fiesta RS WRC
M
WRC
3:43:47.6 +11:31.7
+1:22.7
96.4
1.92
12. Tänak O. - Sikk K.
#22 Ford Fiesta S2000
2 3:46:04.8 +13:48.9
+2:17.2
95.4
2.31
13. Weijs jr. H. - Degandt B.
#20 Škoda Fabia S2000
2 3:46:59.3 +14:43.4
+54.5
95.1
2.46
14. Latvala J. - Anttila M.
#4 Ford Fiesta RS WRC
M
WRC
3:49:36.3 +17:20.4
+2:37.0
94.0
2.89
15. Riedemann C. - Wenzel M.
#19 Škoda Fabia S2000
2 3:50:25.0
0:10
+18:09.1
+48.7
93.7
3.03
16. Al-Attiyah N. - Bernacchini G.
#23 Ford Fiesta S2000
2 3:51:43.4 +19:27.5
+1:18.4
93.1
3.25
17. Block K. - Gelsomino A.
#43 Ford Fiesta RS WRC
WRC 3:52:01.5 +19:45.6
+18.1
93.0
3.30
18. Campana P. - de Castelli S.
#55 Mini Cooper WRC
WRC 3:52:42.2 +20:26.3
+40.7
92.7
3.41
19. Turán F. - Zsiros G.
#29 Ford Fiesta S2000
2 3:54:08.1 +21:52.2
+1:25.9
92.1
3.65
20. Hänninen J. - Markkula M.
#25 Škoda Fabia S2000
2 3:57:41.9
0:20
+25:26.0
+3:33.8
90.9
4.24

 

Az SWRC értékelését a 23 éves észt Ott Tänak nyerte. Konzisztensen gyors volt a verseny kezdetétől a végéig és nem hibázott egy fikarcnyit sem. Nasser Al-Attiyah szerezte meg az ezüstöt, míg Turán Friciék a bronzot.

Friciék is a "hibázók" népes táborát erősítette, hisz mindjárt az első gyorson rontottak, minek következtében 24 km megtétele után kapásból összeszedtek 4 perc hátrányt.

Martin Prokop a második szakaszon vezető helyről látogatott be a szőlőtőkék közé, ezzel pedig búcsút inthetett dobogós álmainak.

A bajnokságot vezető Juho Hanninen a 6. szakaszig vitézkedett, ott viszont szépen lerendezte a Fabia S2000-es jobb hátsó futóművét. S, mivel a baj nem jár egyedül, a csapattársa Hermann Gassner telibe ugyanott rendezte le a saját négykerekűjét.

Az SWRC végeredménye:

1. Tänak O. - Sikk K.
#22 Ford Fiesta S2000
2 3:46:04.8   95.4
2. Al-Attiyah N. - Bernacchini G.
#23 Ford Fiesta S2000
2 3:51:43.4 +5:38.6
+5:38.6
93.1
0.94
3. Turán F. - Zsiros G.
#29 Ford Fiesta S2000
2 3:54:08.1 +8:03.3
+2:24.7
92.1
1.34
4. Hänninen J. - Markkula M.
#25 Škoda Fabia S2000
2 3:57:41.9
0:20
+11:37.1
+3:33.8
90.9
1.94
5. Kruuda K. - Järveoja M.
#26 Škoda Fabia S2000
2 4:00:56.6 +14:51.8
+3:14.7
89.5
2.48
6. Prokop M. - Tománek J.
#21 Ford Fiesta S2000
2 4:12:50.9 +26:46.1
+11:54.3
85.3
4.47
7. Gassner jr. H. - Wüstenhagen K.
#27 Škoda Fabia S2000
2 4:19:04.2 +32:59.4
+6:13.3
83.3
5.50
8. Sousa B. - Babo P.
#24 Ford Fiesta S2000
2 4:20:56.7
0:10
+34:51.9
+1:52.5
82.7
5.82
9. Herbold F. - Kölbach M.
#50 Ford Fiesta S2000
2 4:27:00.5 +40:55.7
+6:03.8
80.8
6.83

 

A versenyen rajtoló másik magyar kettős sajnos nem látta meg a célt. ifj Érdi Tibor Táborszki Attilával az oldalán csak három szakaszt teljesített, majd a Mitsubishi váltója megmakacsolta magát, így kénytelenek voltak búcsúzni a további küzdelmektől. Némi öröm az ürümben, hogy a hagyományos N csoportban a második helyen álltak, azaz a tempójuk meg volt egy eredményes szerepléshez. Talán majd legközelebb.

A világbajnokság következő fordulója egybe esik a mecseki IRC futammal, a mezőny tagjai szeptember 8-11. között Ausztráliában adnak egymásnak randevút. Felettébb érdekes lesz, elnézve a belháborút a franciáknál, valamint figyelembe véve azt, hogy murván mind a Fordok, mind pedig Petter is nagyon gyors!

 

Címkék: mini vb citroen rally wrc loeb ogier sordo német rally

A bejegyzés trackback címe:

https://sportkannibal.blog.hu/api/trackback/id/tr33173236

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása