Dakar 2011 Stage 5-6.:

 2011.01.08. 19:37

Van némi restanciánk a Darkar első pihenőnapja előtti két utolsó szelektív szakaszt illetően.

Most igyekezzük pótolni az elmaradásunkat.

Nos a motorosoknál Marc Coma 2 másodpercről 8 perc fölé tornázta összetett beli előnyét. Igen ám de ezt a különbséget nem a pályán vívta ki, hanem a zöld asztalnál. Pontosabban a címvédő Despres bénázott még a 4. szakaszon.

Reggel kicsit kapkodott, késésben volt, minek eredményeképp a pihenő helyén felejtette a kesztyűit. Vissza is ment érte, de a szakasz rajtjához nem a megfelelő útvonalon ment ki a táborból. Dirr, jött is a 10 perc bünti.

Ezen felül sem volt egyszerű élete a két éllovasnak. Coma az 5. szakaszon meghempergett a homokban, majd megállt a csuklóját törő Pain mellett, míg az orvosi stáb oda nem ért. Sőt, még a hűtője miatt még szerelnie is kellett. A spanyol így is 4. helyen zárta a szakaszt egy hellyel megelőzve Desprest. 

A derék franci pedig a hatodik szelektíven fehéredett el igazán. 200 kilométeren keresztül vibrált a motorja, a blokk környékén lehetett a hiba s, emiatt lassítania is kellett. Mondjuk így aztán igazán csoda számba megy, hogy a harmadik helyen zárta a szakaszt. Coma közvetlenül mögötte végzett, aki az előző napi bukása miatt nem igazán kapkodott.

Most pedig a szakaszgyőztesekről.

Az ötödik szelektívet a portugál  Paulo Goncalves(BMW) nyerte, a chilei López-Contardo(Aprilia) és a holland Frans Verhoeven(BMW) előtt. Érdekesség, hogy legutoljára a francia legenda Richard Sainct nyert szakaszt a BMW-vel és ennek is már tíz éve.

A hatodik szakaszt az idei Dakar pechvogel-e a kis portugál Ruben Faria (KTM) nyerte. Azaz nyerte volna. Már a második szakaszt veszítette el, amit a pályán megnyert.

Történt ugyanis, hogy egy adminisztratív hiba miatt a napot második helyen befejező, szintén portugál Helder Rodrigues(Aprilia) időjóváírást kapott, s ezzel nyert. Az egyik ellenőrző pontnál elírták az idejét, késve mehetett tovább. Ezt kompenzálták, s így ő lett a napi győztes.

Egyből meg is jött az étvágya, a pihenőnapon kijelentett, hogy bár most csak a negyedik az összetettben, az abszolút elsőség lesz innentől a célja.

Az összetett állása a motorosoknál 6 szakasz után.:

1 COMA (ESP)
KTM
10:40:20 p. m.
2
DESPRES (FRA)
KTM
+00:08:48
3
LOPEZ CONTARDO (CHL)
APRILIA
+00:22:12
4
RODRIGUES (PRT)
YAMAHA
+00:27:35
5
FARIA (PRT)
KTM
+00:29:54
6
VILADOMS (ESP)
YAMAHA
+00:49:30
7
STREET (USA)
YAMAHA
+00:57:36
8
VERHOEVEN (NDL)
BMW
+01:01:50

 

Az autósoknál két kemény szakasz után nem sokat változott a helyzet. Első ránézésre.

Az ötödik szakaszt  a kilencszes győztes Peterhansel nyerte al-Attijah és Sainz előtt.

A matador eltévedt és a nyomait követő katari is ment utánna. Mr Dakar köszönte szépen és behúzta az idei első győzelmét. Másnap is nagyon gyors volt, viszont kapott 4 defektet, minek következtében háromszor meg kellett állniuk kereket cserélni. Sőt az utolsó defekttel már ki kellett jönniük a szelektívről, lévén nem volt már több pótkerekük. A szakasz végére több, mint 12 percet kapott.

A francia hibáit pedig Carlos király használta ki, aki "hatalmas" 9 másodpercel verte Nasszert. Mindezt 456 Kilométer megtétele után. Harmadik lett a verseny tavaj előtti győztese Giniel De Villiers(VW), egy másodperccel megelőzve a negyedik Volkwagenest az amerikai Millert.

Peterhansel nagyon gyors, nagyon érzi, hogyan kell a sivatagban autózni és a BMW is alkalmas lenne a feladatra. Mégsem figyelt oda eddig eléggé, hisz renget defektet szedett össze eddig. Már most 14 perc a hátránya, ami ilyen szoros versenynél nagyon soknak tűnik. Persze a verseny nagyobbik része még hátra van és itt aztán tényleg minden megtörénhet.

Személy szerint nekem nagy csalódás De Villiers eddigi teljesítménye. Jó, hogy a negyedik összetettben, de már több, mint fél óra a hátránya. Elindúl, végigmegy és megérkezik. Nem elég gyors. Ami nem lenne baj, csak úgy tűnik, neki teljesen megfelel a csapaton belüli harmaadik pozíció. Az ember azért azt várná a 2009-es Dakar győztesétől, hogy harapjon, küzdjön, próbálkozzon. Ne csak kocsikázzon kényelmes tempóban.

Sajna Robby Gordon nincs már versenyben. Kompletten kiszakadt a Hummer jobb első futoműve és annyi időt elvesztettek a szereléssel, hogy kikésték a rajtidejüket, ezért kizárták őket.

Nani Roma-nak a fékekkel volt baja az öregecske Nissanon, de szerencséjére pont a pihenő nap előtt adta meg magát a technika, így volt egy teljes napuk a hiba orvoslására.

 

Az összetett állása az autósoknál 6 szelektív szakasz után.:

1 SAINZ (ESP), CRUZ (ESP)  VOLKSWAGEN 020:39:41
2 AL-ATTIYAH (QAT), GOTTSCHALK (DEU) VOLKSWAGEN +0:02:42
3 PETERHANSEL (CHE), COTTRET (FRA) BMW +0:14:51
4 DE VILLIERS (AFG), VON ZITZEWITZ (DEU) VOLKSWAGEN +0:31:09
5 HOLOWCZYC (POL), FORTIN (BEL)  BMW +1:13:19
6 MILLER (USA), PITCHFORD (AFG) VOLKSWAGEN +1:35:53
7 TERRANOVA (ARG), PALMEIRO (PRT) BMW +1:37:54
8 SPINELLI (BRA), HADDAD (BRA) MITSUBISHI +2:17:56

 

A kamionok versenyében Firdaus Kabirov állt a élre.

Az ötödik szakaszon késhegyre menő csatát vívott Chaginnal. Mikor már úgy tünt, hogy a "cár" behúzza a következő etap sikerét is, Kamaza 70 kilométerrel a cél előtt megmakacsolta magát. Több, mint 20 percet veszített. Így Kabirov nyerte a szelektívet a harmadik gyári Kamazt hajtó Nikolaevich előtt. Loprais(Tatra) lett a 3., míg Chagin a negyedik.

A hatodik etapon megszakadt egy nagyon hosszú sorozat. 24 egymást követő Dakar szakasz után, nem egy Kamaz nyerte az aktuális szelektívet.

Ales Loprais jött, látott és nyert Tatrajával, igaz egyelőre csak egy eteapot. Kabirov finiselt mögötte másodikként, míg Chagin lett a harmadik. A kékek vezérpilótája megint vezette a szakaszt de ismét meg kellett küzdenie egy apró tecnikai hibával. Már 19 perc a hátránya Kabirovval szemben, de ha valaki képes ilyen hátrányból fordítani akkor az ő.

A derék Vladimir magasan kilóg a mezőnyből vezetési tudást tekintve, tehát ha minden rendben lesz a gépével, előtte az esély, hogy nyerjen. Egy opció van még amire azonban felhívnám a figyelmet.

Aki nagyon gyorsan megy az nagyon nagyot is tud esni. Mintahogy, Chagin tette a Dakart megelőző utolsó teszten...

A kamionos állás 6 szakasz után.:

1KABIROV (RUS), BELYAEV (RUS), MOKEEV (RUS) KAMAZ 23:43:40
2 CHAGIN (RUS), SAVOSTIN (RUS), SHAYSULTANOV (RUS) KAMAZ+0:19:20
3LOPRAIS (CZE), HOLAN (CZE), KALINA (CZE) TATRA+0:21:25
4NIKOLAEV (RUS), MIZYUKAEV (RUS), RYBAKOV (RUS) KAMAZ+1:26:18
5ECHTER (DEU), RUF (DEU), KLEIN (DEU) MAN+2:10:57
6MARDEEV (RUS), DEMYANENKO (RUS), MARDEEV (RUS) KAMAZ+2:40:25

 

Címkék: dakar tereprali automotor

A bejegyzés trackback címe:

https://sportkannibal.blog.hu/api/trackback/id/tr282570351

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása