A Forma-1 jelenlegi motorszabályai szerint egy blokk maximum 2,4 literes lehet. A megengedett henger szám 8, V alku elrendezéssel.
Nem volt ez mindig így....
1989-ben az FIA betiltotta a turbó erőforrásokat az F1-ben. Az általában V6-os és 1.5 literes aggregátokat felváltották a 3.5-es szívó blokkok.
Az első gyöngyszem egy 72 fokos hengerszögű V10-es Honda, ami a McLarenekben dohogott 1989-ben. Az aggregát 670-690 lóerő leadására volt képes 13000 fordulaton.:
A következő darab az egyik kedvencem. Egy Ferrari V12-es 1995-ből. A motor szintén 3.5 literes, 90 fokos hengerszöggel.:
A Renault nagyon értett a nyerő V10-ek készítéséhez. 1992-1997 között minden évben behúzták a gyártók világbajnokságát a Williamssel és/vagy a Benettonnnal karöltve, míg 2005-ben és 2006-ban már önálló konstruktőrként tették ugyanezt.
A blokk amit itt látunk és hallunk, Jackes Villineuve Williams FW 19-ben teljesített szolgálatot. A motor 3 literes, a hengerszög 71 fok.:
Végül de nem utolsó sorban egy Mercedes. A meghajtott vas a McLaren MP4/17, Kimi Raikkonennel a fedélzeten. A motor V10-es, 3 literes, a hengerszög 72 fok.: