BMW M3 E30

 2010.09.30. 15:27

Megosztás

A BMW-k közül a kedvencem. Sajnos nincs a birtokomban egy se, de remélem ez idő múlásával ez majd megváltozik.

Édesapám nagy híve a bajor márkának, volt is neki egy, azóta is azt a 320-ast emlegeti. Tehát a BMW szeretete családi hagyomány.

Én akkor szerettem bele a típusba végleg, amikor a 90-es évek elején, 6-7 éves koromban kint voltunk a Pécsi Hegyi Versenyen.

Emlékszem Walter Pedrazzára, Kiss Dezsőre, a fiatal Szász Lászlóra, meg arra, hogy a fater nagy kedvence a Kálmándy Papp Laci volt - egy Simsonon ülve kergetőzött a rendőrökkel a Széchenyi téren, mesélte apám -, de nálam egy tűzpiros M3 vitte a prímet. Egy nagy szakállas, vékony bácsi vezette a BMW-t, ami annyira hangos volt, hogy be kellett fognom a fülem, ha ő jött. Először rettenetesen féltem attól az autótól, amiért az annyira hangos volt, de aztán amikor lefelé gurultak a felfutás után - már szépen csendben -, s mi a pálya mellett álva néztük őket, teljesen bele szerettem.

Olyan volt, amilyennek egy versenyautót elképzel az ember, illetve egy 6 éves gyerek. Élénk piros színben pompázott, szépen ki volt szélesítve, nagy verseny gumik voltak rajta és fel volt matricázva.

 

Na és persze a hangja. Nem lehet leírni. Mi Remeteréten a hosszú egyenesben álltunk, vagy lesétáltunk pár kanyart, de ha elrajtolt a Cserkuti Öcsi, - mert így hívták a nagy szakállú bácsit - akkor azt még a célban is lehetett hallani.  Szóval innen a nagy szerelem.

Nos ezért kerül ki most ez a videó. Igen tudom, ezek rallyra készült M3-ok. De az M3 az M3. És a hangja....

Itthon nem volt igazán sikeres a BMW, talán azért, mert az előző rendszerben nem jelenhetett meg igazán komoly nyugati autó a szocialista közönség előtt, vagy talán azért, mert rettenetesen drága volt.

A 80-as évek végén Szabó Tamás versenyzett M3-sal, ami egy általuk épített autó volt, nem Prodrive-os. A BMW-t a Szabó fivérek - Tamás bátyja Zoltán -, Leitgéb János és Cserkúti József építették. A motor paraméterei: 2400 köbcenti, 4 henger, 300 lóerő.

És a hang....

Szabó Tamás Gergely Ferenc navigálásával 1989-ben ezzel az autóval nyerte a Mecsek Rallyt.

A későbbiekben - a 90-es évek eleje - Dudás Kokó Gyula versenyzett BMW-vel, inkább kisebb, mint nagyobb sikerrel. Persze akkor már összkerekes Lancia Integralekkal, Toyota Celicaval kellett volna felvennie a harcot a hátsó kerekes BMWnek.

Íme a videó. Hossz:63:08 perc:

videó forrás: video.racing.hu

 

Megosztás

Címkék: bmw m3 rally rallye e30

A bejegyzés trackback címe:

https://sportkannibal.blog.hu/api/trackback/id/tr42334823

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása