A BMW-k közül a kedvencem. Sajnos nincs a birtokomban egy se, de remélem ez idő múlásával ez majd megváltozik.
Édesapám nagy híve a bajor márkának, volt is neki egy, azóta is azt a 320-ast emlegeti. Tehát a BMW szeretete családi hagyomány.
Én akkor szerettem bele a típusba végleg, amikor a 90-es évek elején, 6-7 éves koromban kint voltunk a Pécsi Hegyi Versenyen.
Emlékszem Walter Pedrazzára, Kiss Dezsőre, a fiatal Szász Lászlóra, meg arra, hogy a fater nagy kedvence a Kálmándy Papp Laci volt - egy Simsonon ülve kergetőzött a rendőrökkel a Széchenyi téren, mesélte apám -, de nálam egy tűzpiros M3 vitte a prímet. Egy nagy szakállas, vékony bácsi vezette a BMW-t, ami annyira hangos volt, hogy be kellett fognom a fülem, ha ő jött. Először rettenetesen féltem attól az autótól, amiért az annyira hangos volt, de aztán amikor lefelé gurultak a felfutás után - már szépen csendben -, s mi a pálya mellett álva néztük őket, teljesen bele szerettem.
Olyan volt, amilyennek egy versenyautót elképzel az ember, illetve egy 6 éves gyerek. Élénk piros színben pompázott, szépen ki volt szélesítve, nagy verseny gumik voltak rajta és fel volt matricázva.
Na és persze a hangja. Nem lehet leírni. Mi Remeteréten a hosszú egyenesben álltunk, vagy lesétáltunk pár kanyart, de ha elrajtolt a Cserkuti Öcsi, - mert így hívták a nagy szakállú bácsit - akkor azt még a célban is lehetett hallani. Szóval innen a nagy szerelem.
Nos ezért kerül ki most ez a videó. Igen tudom, ezek rallyra készült M3-ok. De az M3 az M3. És a hangja....
Itthon nem volt igazán sikeres a BMW, talán azért, mert az előző rendszerben nem jelenhetett meg igazán komoly nyugati autó a szocialista közönség előtt, vagy talán azért, mert rettenetesen drága volt.
A 80-as évek végén Szabó Tamás versenyzett M3-sal, ami egy általuk épített autó volt, nem Prodrive-os. A BMW-t a Szabó fivérek - Tamás bátyja Zoltán -, Leitgéb János és Cserkúti József építették. A motor paraméterei: 2400 köbcenti, 4 henger, 300 lóerő.
És a hang....
Szabó Tamás Gergely Ferenc navigálásával 1989-ben ezzel az autóval nyerte a Mecsek Rallyt.
A későbbiekben - a 90-es évek eleje - Dudás Kokó Gyula versenyzett BMW-vel, inkább kisebb, mint nagyobb sikerrel. Persze akkor már összkerekes Lancia Integralekkal, Toyota Celicaval kellett volna felvennie a harcot a hátsó kerekes BMWnek.
Íme a videó. Hossz:63:08 perc:
videó forrás: video.racing.hu