Augusztus utolsó hétvégéjén, nagyszerű időben, Bakócán rendezték a TRConsult Rallye Sprint Bajnokság hatodik, dupla pontot adó fordulóját.
A bajnokság első és egyben utolsó murvás versenyét a Ranga Péter-Hideg László (Mitsubishi Lancer EVO IX.) páros nyerte, megelőzve az Amrein Tamás-Schmidt András (Mitsubishi Lancer EVO IX.) kettőst és a Sághy testvérpárt (Mitsubishi Lancer EVO IX.).
Abszolút/6.kat.4WD:
Az elmúlt két futam technikai problémái után meglehetősen könnyed győzelmet arattak Ranga Péterék. Az első gyorson nagyon bekezdtek, s már ekkor jelentős különbségre tettek szert a többiekkel szemben, melyet a következő három szakaszon tovább növeltek. A negyedik gyorsaságit azzal együtt is megnyerték, hogy a nagy por miatt egyszer még lassítaniuk is kellett.
Amrein Tamásék bár megnyerték az utolsó két szakaszt, nem lehetnek maradéktalanul elégedettek, hisz itteni második helyükkel a bajnokságban is rontottak egy pozíciót: Ranga Petiék itt is megelőzték őket.
Sághy Lászlóék idei negyedik dobogós helyezésükkel megerősítették a bajnokságban elfoglalt bronzos pozíciójukat, a mostani alkalommal is ideje korán búcsúzó Györkő József előtt. Az EVO VI-osban ezúttal a váltó makacsolta meg magát.
Az abszolút végeredmény:
1.Ranga Péter-Hideg László
2.Amrein Tamás-Schmidt András
3.Sághy László-Sághy Zoltán
4.Szvatek Zsolt-Török Attila
5.Szabó Balázs-Hau Evelin
6.Páhi Csaba- Rezgő Erik
7.Kis István-Szántó Zsolt
8.Geiger Máté-Király Gábor
9.Borók István-Vencler Krisztián
10.Sági Péter-Elmont Márió
A 6.4WD kategória végeredménye:
1. Ranga Péter-Hideg László
2. Amrein Tamás / Schmidt András
3. Sághy László / Sághy Zoltán
4. Szvatek Zsolt / Török Attila
6.kat.2WD:
A kevés nevező miatt az 5-ös kategória résztvevőit eggyel feljebb sorolták. Úgy tűnik sem ez, sem Páhi Csaba és turbós szörnyetege nem okozott különösebb gondot Szabó Balázsnak (Lada 2101). Szombat esti lendületét átmentve az összes gyorsaságit megnyerte, a verseny végére majd fél perccel utasította maga mögé a Páhi-Rezgő-Toyota triót. Juhász Miklósék (BMW E30) végeztek harmadikként.
Bár kupát nem, az 5-ös kategória győzelméért járó pontokat megkapták Szabóék és ezzel igen tetemes, 28 pontos előnyre tettek szert a féltengely törés miatt az 5. gyorson kiállni kényszerült Bánkúti Balázs-Rácz László (Peugeot 205 Kit) párossal szemben
A kategória végeredménye:
1.Szabó Balázs-Hau Evelin
2.Páhi Csaba- Rezgő Erik
3.Juhász Miklós-Kovács Bálint
4. kategória/A-1,6 Light:
Ha egyszeregy egy üzlet beindul! Mondhatná Geiger Máté (Lada 2107), hisz élete első győzelme után rögtön megszerezte a másodikat! Látványosan és nagyon gyorsan porolt át a pályán, 19 másodperccel utasította maga mögé a meseszép VFTS-sel szintén szemet gyönyörködtető módon autózó Borók Istvánt. Szauer Gergő (Lada 2107) jelentős, 23 szekundumos hátránnyal végzett harmadikként.
A lightos mezőnyben mindössze hárman neveztek, ezért értékelték a széria gumis fiukat a négyes kategória résztvevőivel.
Az "összevont" 4. kategória végeredménye:
1.Geiger Máté-Király Gábor
2.Borók István-Vencler Krisztián
3.Szauer Gergő-Szauer Béla
4.Ébert Krisztián-Szilágyi Anikó
5.Molnár Zoltán- Molnár Gyögy
6.Vojtek Gábor-ifj.Vojtek Gábor
7.Molnár Gyula-Vankó Vivien
8.Lakatos Tamás-Újvári István
3.kategória:
Kis Istvánra (Skoda Favorit) is igaz az a tétel, mint Geiger Mátéra, hisz zsinórban a második győzelmét ünnepelhette röpke egy hónap leforgása alatt. Árpadtetőhöz hasonlóan ismét hatalmas csatában szerezte meg a győzelmet, ezúttal azonban Sági Péterrel (Suzuki Swift) vívott parázs csatát. Az utolsó gyorsasági előtt 1 másodperccel Kisék álltak jobban, majd a mindent eldöntő menetben Ságiék defektet kaptak, így búcsút inthettek győzelmi reményeiknek. Kis már másodjára cáfolja meg azt a tételt, hogy ebben a kategóriában csak japán márkával lehet nyerni.
Megannyi viszontagság után Nagy Balázs Lehőcz Zsuzsával (Suzuki Swift)az oldalán nem csak célba ért, hanem a dobogó legalsó fokára is felállhatott. Merencsics Árpádéknak már a harmadik gyorson megálljt parancsolt a technika ördöge, így pont nélkül távoztak Bakócáról.
A kategória negyedik helyezettjei, Kovács Tamás és Kasza Adorján (Yugo Koral 55) nyerték volna a 2. kategóriát, ha meglett volna a megfelelő számú induló. Ugyanakkor a sportban, mint tudjuk nincsen ha, így a verseny végén dobogóra nem állhattak, de a győzelemért járó dupla pontoknak mindenképp örülhettek.
A kategória végeredménye:
1.Kis István-Szántó Zsolt
2.Sági Péter-Elmont Márió
3.Nagy Balázs-Lehőcz Zsuzsanna
4.Kovács Tamás-Kasza Adorján
N1 kategória:
Három ezüst, három győzelem. Ez Szabó Zsolti idei mérlege. Szép teljesítmény, hát még ha hozzá tesszük, hogy a mostani győzelme mindössze 1,2 másodpercen múlt. Ekkora különbséggel sikerült maga mögé utasítania Kaltenecker Balázst, akit Borbás Attila követett. Szépen egymásra találtak a fiúk, hisz legutóbb Árpádtetőn ugyan ebben a sorrendben osztoztak a pódium három fokán. A verseny szorosságáról pedig csak annyit, hogy bizonyos szakaszokon tizedek, sőt századok döntöttek a Suzukis srácok között.
Az N1 végeredménye:
1.Szabó Zsolt-Ratting Tamás
2.Kaltenecker Balázs-Bakos István
3.Borbás Attila-Hencz Roland
4.Rácz Tibor-Jankovics Rajmund
5.Zdenkó Richárd-Dávid Attila
1. kategória:
Idei első sikerét ünnepelhette Lukács Zoltán újdonsült navigátorával, a "Škoda mágus" Rózsahegyi Péterrel. A második gyorsasági szakasztól kezdve vezették a csoportjukat, folyamatosan szakadtak el ellenfeleiktől és végül magabiztos, 38 másodperces győzelmet arattak. Másodikként finiselt a Szilágyi-Hódosi kettős, míg Temesi Roland egy defekttel együtt is megszerezte a harmadik helyet.
Az 1. kategória végeredménye:
1. Lukács Zoltán-Rózsahegyi Péter
2.Szilágyi Dezső-Hodosi Gyula
3.Temesi Roland-Szabóné Varga Barbara
4.Szabó Béla-Hillenbrand Csaba
Folytatás szeptember 17-18-án, Nagypall és Geresdlak között!