Interjú a Ranga tesókkal!

 2011.04.10. 22:00

 

Már rég szerettem volna valami kis riport félét készíteni a Ranga fiúkkal, s úgy tűnik végre elérkezett az idő. A derék Mitsubishi lovagokkal az idei szezonról, a rendelkezésükre álló lehetőségekről beszélgettünk.

És igen tudjuk, a rally.hu-n kicsit több, mint egy hete már megjelent egy beszélgetés Lacikával, de mivel a jóból sosem elég fogadjátok ezt a kis kérdez-felelek füzért, megfűszerezve Peti válaszaival!

Mint mindig most is had köszönjem meg a srácoknak, hogy rendelkezésemre álltak és válaszoltak a kérdéseimre!

 

A szezon előtt azt csiripelték a verebek, hogy idén mind a ketten az ORB-ben fogtok versenyezni. Majd hallottunk olyat is, hogy Laci idén külföldön megy majd, Peti meg az OB-n. Ehhez képest Peti te indultál Orfűn és mondhatni most már természetes jelleggel megnyerted a versenyt egy defekttel együtt is. Egerben viszont nem láthattuk egyikkőtöket sem. Szóval idénre mik a terveitek, ki hol fog versenyezni, ha anyagilag összeáll a hátteretek?

Laci: Hát úgy néz ki, remélhetőleg mi az ORB-ben megyünk majd, de felmerült az is, hogy külföldi versenyeken indulunk! Akár Horvátországban, Ausztriában, Romániában, vagy IRC-n... De mindent majd a támogatói kör fog eldönteni!

Peti: A kettőnk versenyzése abszolút a támogatói háttértől függ, annak függvényében tudunk tervezni bajnokságokat, versenyeket, ahol rajthoz tudunk állni. Amíg ez nem áll össze addig kár is ezen görcsölni. Én szeretnék minél több sprint futamon elindulni idén és a lehető legjobb eredményt elérni mindig.


 Peti nem érzed úgy, hogy ilyen rövid idő alatt is, de már kinőtted a Rally Sprint bajnokságot? Mi lenne egy ideális továbblépési lehetőség számodra? A Rally2-vel talán nem számolva, mert kevesen vannak és az a mezőny se valami, hű de erős - nem megbántva senkit - , szerintem neked nem jelentene kihívást.

Nem gondolom, hogy kinőttem a sprintet, mert nagyon kevés km-t mentem az itt versenyző srácok többségéhez képest is. Egyelőre itt fogunk szerepelni, a Rali2 sajnos erős hanyatlásban van, ott nem szeretnék versenyezni. Eddig csak aszfalton versenyeztem, ezért nagyon várom már, hogy kipróbálhassam az autót murván is!

 Laci ennyi tapasztalattal a hátad mögött, figyelembe véve a tavalyi biztató részeredményeidet - Veszprém, Pécs - azonos feltételek között - nem hyper Mitsukra gondolva - hova tennéd magad a mai magyar mezőnyben, milyen helyezéssel lennél elégedett, hova lennél jó szerinted az N4-es mezőnyben?

Igen, amikor minden összeállt egy-egy versenyen, akkor nagyon jó eredményeket tudtunk elérni! Azt hiszem, ha rend lesz egyszer a kategóriákban, akkor mi is tudunk harcolni a dobogós helyezésekért!

 Peti mennyire hasonlít a szimulátor az igazi Mitsubishihez vagy fordítva? Azt olvastam tőled egy interjúban, hogy a virtuális világban nagyon könnyen kezelhető és barátságos autó az EVO IX. A valóságban is így van?

A Mitsubishi tényleg nagyon barátságos, és ezen a szinten még nagyon könnyű is vezetni, de amikor majd igazán gyorsan kell menni, oda fel kell nőni és sok km-t kell gyakorolni.

 Édesapátok kapcsán adódik a kérdés, hogy ti mennyit szoktatok tréningezni? Ti magatok is annyit gyakoroltok, mint amannyit a legek pécsi bajnoka? A sprintes srácoktól már megkérdeztem, úgyhogy most ti jöttök!  improvizatív a vezetési stílusotok, vagy inkább precíz előre megtervezett?

Laci: Én személy szerint keveset tréningezek, azt vallom, hogy tartsuk be a szabály szerinti tréning lehetőségeket, írjunk jó itinert és lehet gyorsan menni! Ez a rally! Régen más volt, de most már korlátozva vannak a pályabejárások! Mondjuk ez nem minden versenyzőt érdekel... Mivel nem tréningezünk ezret, így nekünk sokkal többet kell improvizálnunk, mint vetélytársainknak!

Peti: Én nem szeretek tréningezni. Szükséges rosszként fogom fel :) Az a véleményem, hogy aki 4 bejárásból nem tud jó itinert írni és gyors lenni, annak talán nem is kéne erőltetni. Furcsa, hogy az ORB-n már régóta ez megy, de a sprint-en is sokan kijárnak azokra a pályákra ahol évek óta mennek. Ezért kevés tréningből, jó itinerrel próbálok precízen versenyezni.

Van kedvenc versenyetek, pályátok, autótok? Marlboros Lancia nem ér, az alap! :)

Laci: Két kedvenc versenyem van, a Veszprém és a Mecsek Rally-k! Kedvenc versenyautóm egy igazi A-s Subaru!

Peti: Kedvenc pályáim nekem is a mecseki és a veszprémi gyorsok, ezeken mindig jó hangulattal versenyeztünk az évek alatt, nagyon a szívemhez nőttek.
A kedvenc autó meg nem kérdés, hogy a Gr A. Subaru Impreza, de nem a sufni magyarok! :)

Ha szembejönne veletek egy kis angyal és felajánlana egy WRC-t vagy egy S-2000-est melyiket választanátok? Típus?

Laci: Egy S- 2000 Skoda Fabiát kérnék tőle, ha a kettő közül kell választanom! De egyébként egyértelműen egy A-s Subarut kérnék, ez minden álmom... :)

Peti: Mind a két féle autót kipróbálnám, szerintem nem lehet összehasonlítani őket, a maga nemében mindkettő óriási nagy élmény lehet.

Valamilyen babona?

Peti: Nincs babonám, semmi olyan, amit versenyzéssel kapcsolatosan tennék.

Laci: Babonám nincs nagyon, csak annyi hogy 4-es a szerencseszámom! :)

Ha kívánhatnátok valamit a versenyzéssel kapcsolatban - autó, eredmény, bár mi - mi lenne az?

Peti: Kívánság egy biztos támogatói háttér és eljutni külföldre, mert nagyon nem ebben a magyar ORB-ben látjuk a korrekt jövőt...

Laci: Versenyzéssel kapcsolatban csak egy dolgot kívánnék magunknak, hogy egy műszakilag és anyagilag is gondmentes évet fussunk! Ha ez meg van, akkor a többi már tényleg csak rajtunk múlna!!


Ki fog navigálni nektek, lesz változás tavalyhoz képest? Gondolok itt arra, hogy Peti Orfűn Benkő Andrissal ment.

Peti: Az én navigátorom Hideg Laci, alias Sztik, most csak egy alkalommal mentünk Benkő Andris kollegával, hogy bemelegedve üljön a Laci mellé később.

Zárásként pedig íme Laci és Czakó Janek sebes kocsizása a tavalyi Mecsek Rally hosszú gyorsaságijáról: (Aki facebookon már like-ta, az most tegye meg még egyszer:D)

 

grafika-honlap.hu - Grafika- és honlap készítés olcsón, ingyen tanácsadással!

Címkék: orb interjuk rsb rangapeti rangalaci

A bejegyzés trackback címe:

https://sportkannibal.blog.hu/api/trackback/id/tr662815518

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása