WRC: RACC Rally de Catalunya 2011

 2011.10.26. 22:44

A kellemes katalán őszben megrendezett idei utolsó előtti rally világbajnoki futamot Sébastien Loeb nyerte Mikko Hirvonen és Jari-Matti Latvala előtt.

A Citroen pedig megszerezte hetedik konstruktőr világbajnoki trófeáját.


Loeb három, számára balul sikerült rally után tudott ismét győzni. Az elmúlt versenyek stressze után könnyedén, szinte minden megerőltetés nélkül szerezte meg karrierje 67. vb futam győzelmét.

Pedig a hozzáértők nem erre számítottak. A Katalán Rally ugyanis vegyes talajú verseny. Az első nap szinte végig murván száguldanak a pilóták, majd ezt követően a 2.-3. napon előkerülnek az aszfalt futóművek és a slicc gumik.

Szóval az okosok arra számítottak, hogy a Ford színtelen szagtalan finnje, a derék Hirvonen a laza talajú pénteki napon úgy elveri a franciák büszkeségét, mint jég a határt. Seb pedig majd szombaton lendül támadásba, hogy megelőzze Mikkot.

Az elmélet helytállónak tűnt, hisz a címvédő volt kénytelen takarítani a szakaszokat az első körben, mindenki más, aki utána következett tisztább nyomvonalon versenyezhetett.

Igen ám, csak senki sem számolt egy tényezővel, a porral!

Hiába rajtoltak az autók három percenként, a por annyira megállt a szakaszokon, hogy sokan még az ablaktörlő lapátjukon túl sem láttak. Mikko is csak a szerencséjének köszönhette, hogy az úton maradt egy tempós részen  történt megcsúszást követően.

A tanulság: Ha első vagy te takarítod az utat, s valamelyest lassabban kell hajtanod, de még így is gyorsabb leszel, mint azok, akik semmit sem látnak a porodtól. 

Szóval Le Seb köszönte szépen, mindjárt az első szakasz után vezette a versenyt. Mikko annyira megdöbbent a körülményeken és a Loebtől képletesen beszedett mélyütésen, hogy még Latvala és Ogier is könnyedén maga mögött hagyta. 

S, ha már Latvala! Jari-Matti rettenetesen ihletett formában versenyzett egész hétvégén!

A nap derekán befogta, majd meg is előzte Loeböt, de csak egy rövid ideig örülhetett, hisz az utolsó, már lámpafényes gyorsaságin megforgott, minek következtében még egy defektet is összeszedett. Így a nap végén fél perccel a hétszeres világbajnok mögött zárt.

Mikko következett harmadikként, megelőzve Seb Ogiert, aki egy defekt miatt vesztett majd 2 percet. 

A hazai terepen a hatalmas porban csak botorkáló Mini matador, Dani Sordo sorakozott az ötödik, míg csapattársa Kris Meek a hatodik helyen.

A nap kétségtelenül két legnagyobb vesztese Petter Solberg és az észtek reménysége Ott Tanak volt. Az északiak Ken Blockkal karöltve az első gyorsasági egyazon balos kanyarjában találtak el egy beton tömböt, minek eredményeként a bal első felfüggesztések a nap további részére szabadságot jelentettek. Így Solberg Block és Tanak társaságában nyelhette a port a pálya szélén.

A verseny hátralévő két aszfaltos napján Sébastien Loeb megtartotta ugyan a vezetést, s saját elmondása szerint nem vállalt semmilyen extra rizikót, de Jari-Matti végig ott lihegett a nyakán, sőt több alkalommal meg is verte. Aszfalton!

A Ford 26 esztendős finnje saját elmondása szerint élete formájában teljesített szombat-vasárnap, még soha ilyen jól nem autózott szilárd útburkolaton. Azt pedig, hogy mostani zseniális teljesítményét megint nem a számára megfelelő helyen ünnepelhette a pódiumon, Malcolm Wilsonnak és Mikko világbajnoki álmainak köszönhette.

Zsinórban ez volt a harmadik verseny, ahol a Latvala-Antilla kettős hamarabb érkezett be az egyik utolsó napi időellenőrzőbe, így Hirvonenék ismét "megelőzték" őket.

Szokták mondani, hogy a rally csapat sport, illetve más szériákban rengeteg példát láttunk már, milyen is, amikor csapatutasítás dönt egy futam sorsáról. Ez rendjén is lenne, de én olyan rally világbajnokot még nem láttam, aki nemcsak, hogy a legfőbb riválisától, de még a saját csapattársától is ennyire le legyen maradva.

Szóval borzasztóan arcpirító ez az egész!

Amúgy a Citroën Loeb diadalának köszönhetően már megnyerte a gyártók világbajnokságát, immáron hetedik alkalommal! Volt is ünneplés a verseny utáni szervízben, sőt még a piros-fehér parókák is elő kerültek! (A piros-fehér a gyár hivatalos színe.)

Dani Sordo végzett a negyedik helyen, úgy, hogy egészen a harmadik nap első köréig harcban volt a pódiumért, de ekkor egy defekt keresztül húzta a számításait. Idén tehát nem állhatott fel a hazai közönség előtt a dobogóra, de az újfent bebizonyosodott, hogy a Mini rettenetesen verseny képes!

Kris Meeke zárt ugyanis ötödikként, úgy, hogy saját csapattársa és Sebastien Loeb előtt még az Erő Szakaszt is megnyerte! Képzeljük csak el, mi lesz akkor, ha a BMW befejezi a DTM-re szánt csodafegyverét és egy kicsit jobban felpiszkálja a Counryman blokkját?!

A verseny legnagyobb vesztese minden kétséget kizáróan Seb Ogier és navigátora Julien Ingrassia voltak! Nem elég, hogy két defekt miatt még a dobogós helyekért sem tudtak harcolni - pedig a tempójuk megvolt hozzá -, de két gyorsasági szakasszal a verseny vége előtt a DS3 WRC motorja is megadta magát! Ezzel eldőlt, hogy a franciák fiatal üdvöskéi idén már semmi kép nem lehetnek világbajnokok. Talán majd jövőre!

Az S-WRC idei küzdelmei a Katalán Rally-val végett értek, az új világbajnokot pedig nem más, mint a finn Škoda pilóta, az IRC 2010-es győztese: Juho Hanninen!

Tanak első napi hibája után már csak könnyedén célba kellet vinnie a Fabia S2000-t, ami sikerült is, de azért csatázott még egy jó ízűt a katari Nasser Al-Attiyah-val (Ford). Nasser végül egy fékprobléma miatt csúszott le a győzelemről, így a Hanninen - Markkula kettős idei harmadik diadalát aratta, stílszerűen megszerezve ezzel a "kis"világbajnoki címet!

Harmadikként zárt a csehek üdvöskéje Martin Prokop, aki a WRC Academy idei győztesét az ír Craig Breent előzte meg. Érdemes lesz figyelemmel kísérni ezt a 21 éves tehetséget, hisz már az első alkalommal nagyon versenyképesnek tűnt!

Turán Friciék sajnos nem tudtak elrajtolni, Zsíros Gábor porckorongsérve megakadályozta őket ebben. A bajnokságot a nyolcadik helyen fejezték be 46 ponttal, amihez azonban hozzá tartozik, hogy az utolsó két viadalon el sem rajtoltak  a fent említett egészségügyi okok miatt.

A verseny hivatalos végeredménye:

Overall
#   Entry
Car
Gr.
Cat.
Time
Penalty
Diff.
Diff. pr.
km/h
s/km
1. Loeb S. - Elena D.
#1 Citroen DS3 WRC
M
WRC
4:05:39.3   99.3
2. Hirvonen M. - Lehtinen J.
#3 Ford Fiesta RS WRC
M
WRC
4:07:46.2 +2:06.9
+2:06.9
98.4
0.31
3. Latvala J. - Anttila M.
#4 Ford Fiesta RS WRC
M
WRC
4:08:11.7
2:00
+2:32.4
+25.5
99.1
0.37
4. Sordo D. - Del Barrio C.
#37 Mini Cooper WRC
WRC 4:09:03.4 +3:24.1
+51.7
97.9
0.50
5. Meeke K. - Nagle P.
#52 Mini Cooper WRC
WRC 4:10:54.3
0:10
+5:15.0
+1:50.9
97.3
0.77
6. Ostberg M. - Andersson J.
#6 Ford Fiesta RS WRC
M
WRC
4:11:33.5 +5:54.2
+39.2
97.0
0.87
7. Novikov E. - Giraudet D.
#16 Citroen DS3 WRC
WRC 4:15:11.1
0:10
+9:31.8
+3:37.6
95.6
1.41
8. Solberg H. - Minor-Petrasko I.
#15 Ford Fiesta RS WRC
WRC 4:15:19.4 +9:40.1
+8.3
95.5
1.43
9. Kuipers D. - Miclotte F.
#9 Ford Fiesta RS WRC
M
WRC
4:16:53.1 +11:13.8
+1:33.7
94.9
1.66
10. Hänninen J. - Markkula M.
#25 Škoda Fabia S2000
2 4:19:28.5 +13:49.2
+2:35.4
94.0
2.04
11. Al-Attiyah N. - Bernacchini G.
#23 Ford Fiesta S2000
2 4:19:43.4 +14:04.1
+14.9
93.9
2.08
12. Al-Qassimi K. - Orr M.
#10 Ford Fiesta RS WRC
M
WRC
4:20:18.3 +14:39.0
+34.9
93.7
2.16
13. Prokop M. - Tománek J.
#21 Ford Fiesta S2000
2 4:20:26.2 +14:46.9
+7.9
93.7
2.18
14. Lemes Y. - Peñate R.
#57 Škoda Fabia S2000
2 4:20:50.6 +15:11.3
+24.4
93.5
2.24
15. Breen C. - Roberts G.
#28 Ford Fiesta S2000
2 4:21:48.7 +16:09.4
+58.1
93.2
2.38

 

A szezonzáró futamra november 10-13. között Walesben kerül sor, ahol kiderül, hogy Sébastien Loeb nyolcadszor, vagy pedig Mikko Hirvonen először ülhet fel a rally világ trónjára. Seb előnye csak nyolc pont Mikkoval szemben, úgyhogy még nem dőlt el semmi!

Címkék: rally wrc katalán loeb latvala hirvonen ogier sordo

A bejegyzés trackback címe:

https://sportkannibal.blog.hu/api/trackback/id/tr363332508

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása