Közeledik a téli uborka szezon vége-minő képzavar-, hisz két hét és rajtol a Rally Sprint Bajnokság. Épp ezért Lepold Zsoltival úgy döntöttünk, körbe kérdezzük a sprintes mezőnyt, ki hogyan készül az idei évre, egyáltalán ott lesznek-e a szezonnyitó orfűi versenyen.

A megszólaltatottak köre nyilván nem teljes, de ezentúl rendszeres jelleggel, igyekszünk minden verseny előtt, más-más pilótákat/navigátorokat meginterjúvolni, kategóriáktól függetlenül.

Mostani négy válaszadónk Amrein Tomi, Györkő József, Szauer Gergő, Geiger Máté; Itt ragadnánk meg az alkalmat, hogy megköszönjük a válaszokat és a ránk szánt időt!

Amrein Tamás-Schmidt András

- Tervek célok az idei évre?

Minél több versenyen szeretnénk részt venni, hogy elegendő rutinra tegyünk szert, valamint, hogy gyűjtsük a versenykilométereket. Sajnos október óta nem volt lehetőségünk versenyautóban ülni és a tavalyi szezont nézve is csak két versenyen tudtunk részt venni. Az idei évünk sem úgy indul, ahogy szeretnénk, de próbálunk megfelelően helyt állni és a lehető legjobb időket autózni.

- Teljes szezont futtok 2011-ben?

Hm… Mi lennénk a legboldogabbak, ha ezt most megtudnánk válaszolni.

-A Rally Sprinten kívül terveztek más futamokat is?

Egyenlőre a Sprintre koncentrálunk, mert ugye ez a mi bajnokságunk és anyagilag ezt sem egyszerű összerakni manapság.

- Véleményezd egy kicsit a többieket. Szerinted ki lesz a legnagyobb ellenfél?

Akik részt vesznek egy versenyen, azok mind ellenfelek. Az abszolút győzelemre mindenképp 5-6 autó esélyes. Hogy ki indul idén a kategóriánkba, még nem tudjuk pontosan, de hallottuk, hogy az ellenfelek komoly fejlesztéseket hajtottak végre a legjobb idők kiautózása érdekében. Orfű után okosabbak leszünk, jobban kirajzolónak majd az erőviszonyok.

- Már az úgynevezett „királykategóriában” indultok, egy Mitsubishi Lancer EVO IX-sel. Milyennek érzed ezt a típust a VFTS után?

 

Az elején mindenki azzal jött, hogy itt nem lesz meg az a versenyautós feeling, hát ezt megcáfolnám: MEGVAN. Mindenképpen más, sajnos az előző technika már nem volt alkalmas arra, hogy beleszóljunk az első 2-3 autó versengésbe, s  mint mindenkinek nekünk is az előrelépés volt a cél. A két autó között van 40 év fejlesztési különbség, illetve olyan „apróságok”, mint az összkerékhajtás. A kigyorsítások a nyomatékos turbós motornak és a négykerék hajtásnak köszönhetően sokkal jobbak. A végsebessége lényegesen nagyobb. Mindemellett a Lada egy örök szerelem marad az biztos. :)

 

-2010 után még valami új fejlesztés?

Talán a dekor és megtenni minél több versenykilométert. Ja meg súlycsökkentés a személyzeten... :)

- Milyen típusú pilóta vagy? Jellemezd magad pár mondatban. Pl.: improvizatív, brahis, olyan, aki sokat tréningezik?

Higgadt, nyugodt. Inkább tempósnak mondanám magam, mint keresztben autózósnak. Szerintem a nagyobb tempó is lehet látványos, a sebesség hozza magával a látványt. Hát tréningből sosem elég, egy pályán, ha lehet minél többször érdemes végigmenni, de ez általában 4-5 körre szokott szűkülni. Az improvizáció mindig benne van a raliban, mivel körről-körre változik a pálya.

- Bemernél ülni magad mellé?

Ez jó kérdés, de szerintem igen. Próbálgattam a jobb oldalt néhányszor és arra a következtetésre jutottam, hogy inkább maradok a kormány mögött.

 

GyörkőJózsef

- Tervek célok az idei évre?

A terveink, közé tartozik, hogy minél több pontot és futamgyőzelmet gyűjtsünk be. Természetesen nem titkolt vágyam a bajnokság megnyerése.

 - Teljes szezont futtok 2011-ben?

Természetesen teljes szezont tervezünk. A kakukktojás talán az egyetlen földes verseny, Bakóca. Várhatóan ott leszünk, de lehet, hogy más autóval, mert a Mitsubishit sokba kerülne murvásítani. Persze ez a bajnokság állásától is függ.

-A Rally Sprinten kívül terveztek más futamokat is?

A sprinten kívül nincs másik terv, de még bármi szóba jöhet. Amit még tervbe van az a Harrach Rally.

- Véleményezd egy kicsit a többieket. Szerinted ki lesz a legnagyobb ellenfél?                

Ezt igazából nem tudom megmondani, ez relatív. Ha Ranga Peti teljes szezont megy, akkor ő. De sorolhatnám a neveket: Amrein Tamás, Sághy László, Hevesi Norbert, Krecskai Krisztián; Bárki lehet ellenfél, de ehhez nem elég egy-két versenyen részt venni, végig kell nyomni az egész évet. (Persze ez csak pénzkérdés.)

-Fejlesztettétek a versenygépet tavalyhoz képest?

Az autóm atomjaira lett szedve, könnyítések, teljes festés, új motor stb. Igazi A-s tuti kocsi lesz. Szabó Norbert (Nóci) építi az autót már november óta, Katona Zoltán (Katica) műhelyében épül a motor, ami sajnos Orfűre nem lesz kész, de azért lesz mivel menni.

- Milyen típusú pilóta vagy? Jellemezd magad pár mondatban. Pl.: improvizatív, brahis, olyan, aki sokat tréningezik?

Nehéz magamat jellemezni, de megfontolt és egyben merész pilótának is tartom magam, megpróbálok óvatos duhaj lenni.

- Bemernél ülni magad mellé?

Igen, bemernék, de nem tervezem.

 

Szauer Gergő–Szauer Béla

- Tervek célok az idei évre?

Az idei tervekben, egy lehetőség szerint eredményes, minél inkább hibamentes versenyzés szerepel.

- Teljes szezont futtok 2011-ben?

Igen, a Rally Sprint Bajnokság egész éves programján tervezzük a részvételt.

-A Rally Sprinten kívül terveztek más futamokat is?

Az RSB-n kívül egy, a Tamási Bajnokság futamaként megrendezett, majsi versenyen gondolkodunk, továbbá ha az anyagiak engedik, más meghívásos verseny is belefér.

- Véleményezd egy kicsit a többieket. Szerinted ki lesz a legnagyobb ellenfél?

Az előzetes hírek alapján nagyon erős mezőny verbuválódik 2011-re az A 1.6 Light kategóriájába, például az első és legerősebb tagja a mezőnynek, Kálmánczi Balázs. Őt követik nagyon erős és gyors pilóták, mint Molnár Zoltán, Tóth Zoltán, Geiger Máté, Jekl Alfréd, Vincze Viktor csakhogy néhány nevet említsek. Bízunk benne, hogy vérre menő harcok lesznek a dobogó bármely fokáért! :)

-2011-re valami új fejlesztés az autót illetően?

A technika változik, új motor kerül az autóba, melyet Bajor Zoltán készít. A futóművön finomítunk picit, valamint szolid új dizájnt kap a régi autó. :)

- Milyen típusú pilóta vagy? Jellemezd magad pár mondatban. Pl.: improvizatív, brahis, olyan, aki sokat tréningezik?

Lassan kezdő, ez biztos. :) Ezen kell javítani jelentőset majd a későbbiekben... Ezen kívül, még kicsit tapasztalatlannak tartom magam, sok mindent akarok még tanulni a hogyanokról és a miértekről ebben a sportban. Talán improvizatív, de sokat tréningezős, többek közt Ranga László, Dara Gábor és Ferjáncz Attila példáján.

- Helyet foglalnál magad mellett a jobb1-ben?

Hát azért csak beülnék! :) Biztos előfordulna, hogy megijednék, de ha nem mernék magam mellé ülni, az azt jelentené, hogy nem bízok magamban.

 

Geiger Máté-CS.R.K.

- Tervek célok az idei évre?
Szeretnék egész évben menni, minden versenyen ott lenni és tapasztalatot gyűjteni, de ahol lehet csipkedni a nagyokat.
:)

- Teljes szezont futtok 2011-ben?
Tervben van. Tenni fogunk a cél érdekében!

-A Rally Sprinten kívül terveztek más futamokat is?
Egyenlőre szeretnék itt menni, minél több futamon, aztán majd kiderül. Terveim, ötleteim vannak, majd meglátjuk, hogy mik valósulnak meg belőle.

- Véleményezd egy kicsit a többieket. Szerinted ki lesz a legnagyobb ellenfél?

Kálmánczi úrnak remélem sikerül minden futamon indulnia, akkor nagyon izgalmas lenne az év. Így is az első 5-6 helyért nagyon nagy csata fog menni egész évben. A technikák nagyon komolyak lesznek, mindenki fejleszt, úgyhogy szerintem az egyik legizgalmasabb kategória lesz az évben az A1,6 light. Sokan készülnek "orrkifújásra" és szeretnék én is minél előrébb végezni. :)

-Az idei évre fejlesztettetek valamit az autón?

Magamon szeretnék fejleszteni minél többet! :) Az autóval eddig is elégedett voltam, persze kap egy két új cuccot, amitől remélem még ütőképesebb lesz!

- Milyen típusú pilóta vagy? Jellemezd magad pár mondatban. Pl.: improvizatív, brahis, olyan, aki sokat tréningezik?

 Félős, ezért próbálok minél gyorsabban elérni a célig. :) Sokszor barom módjára közlekedek ezt többen is mondták, de idén megpróbálok figyelni és gyorsulni.

- Bemernél ülni magad mellé?

Szerintem izgalmas lenne! :)

Végezetül, kit takar a rejtélyes Cs. R. K. monogram? Lehet tudni róla valamit, vagy a személyét teljes homály övezi?

Egy nagyon kedves hollandiai magyar barátomról van szó. Nemrég vendégül látott és én ezzel a versennyel szeretném viszonozni a kedvességét. Télen vittem már hóban, de még életében nem ült versenyautóban, navigálni meg végképp nem navigált még. Mutattam neki belsőket és érdekeli a dolog. És ami nagyon fontos teljes mértékig megbízik bennem. Lehet, hogy rosszul teszi, de bízik! :)

 

Riport by Lepold Zsolt & Vörös Gergő

grafika-honlap.hu - Grafika- és honlap készítés olcsón, ingyen tanácsadással!

Címkék: orfű interjuk geiger rsb 2011 amrein szauer györkő

A bejegyzés trackback címe:

https://sportkannibal.blog.hu/api/trackback/id/tr272710367

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása