WRC 1997: 46. Svéd Rallye

 2010.12.22. 16:39

Az 1997-es világbajnokság 2.futamán nem indult el a listavezető. Ez elsőre talán meglepő, de ha tudjuk, hogy az éllovas olasz és aszfalt specialista, valamint a második felvonást a havas Svédországban rendezik akkor már egy kicsit érthető a távol maradása.

Akkor pedig már nyilvánvaló, ha tudjuk, hogy a Subaru csapatról van szó. Hogy miért is?

Pusztán azért, mert az első számú pilótát Colin McRea-nek hívják, míg a második autón ketten osztoznak. Egy talján aszfalt menő, Piero Liatti és egy svéd laza talaj specialista, Kenneth Eriksson.

Így a képlet rettentően egyszerű. Egy olyan versenyen ahol még soha nem nyert nem skandináv -még a Loeb előtti időkben járunk- egyértelmű, hogy ki vezeti a második számú Subarut.

A versenyt az első két szakasz után a Toyotát hajtó privát, Thomas Radström vezette, egészen addig, amíg a gumijai bírták a kiképzést. Tőle a spanyol matador Carlos Sainz vette át a stafétát, de ő sem dőlhetett hátra nyugodtan, hisz a nyakán lihegett a címvédő Makinen, akit pedig Eriksson követett árnyékként.

A versenyzők dolgát nem csak az ellenfelek és a hatalmas tempó, hanem az időjárás is megnehezítette. 

Már a versenyt megelőző héten folyamatos pozitív hőmérséklet értékeket mutattak a hőmérők, így hóval alig, míg sárral és jéggel inkább meg kellett küzdenie a résztvevőknek. S épp ezeket a körülményeket viselték nehezen a szöges abroncsok.

A negyedik gyorson a svéd Subarus lelépte a spanyol és a finn világbajnokot, átvéve ezzel a vezető pozíciót.

Ezt követően Makinen beleerősített, a 7. szakasz után már az ő neve előtt szerepelt az egyes szám. Eriksson volt ekkor a második, míg Colin a harmadik. Sainz állt a negyedik helyen, míg csapattársa, Armin Schwarz törött felfüggesztése miatt vesztett rengeteg időt.

A nyolcadik gyorsot, ami a verseny leghosszabb szakasza is volt egyben, a skótok világbajnoka nyerte, csapattársát megelőzve. Ez a szakasz sorsdöntőnek bizonyult, hisz a Pirelli abroncsai jobban bírták a jeges murvát a Michelin tappancsainál. Tommi Makinen szögek nélkül és több, mint 30 másodperc hátránnyal fejezte be ezt a speciált. Ezzel vissza esett a 3. helyre Eriksson és McRea mögé.

Ráadásul a második napot nem is a 3., hanem az ötödik helyen kezdte a derék finn. Történt ugyanis, hogy a váltója felmondta a szolgálatot, amit csak tetemes késés árán tudtak kicserélni. A nap végére egy helyet javított, a negyedik helyen állt.

A második nap leesett friss hó Colin McRea-nek és Carlos királynak vált a hasznára leginkább. Colin átvette a vezetést csapattársától, akit Sainz is megelőzött, miután a svéd váltója 6. sebességi fokozatban ragadt.

A nap első felében McRea, míg a másodikon Sainz volt a gyorsabb. A Fordos spanyol zárta a élen a középső napot és elsőként készülhetett a befejező szakaszra.

Az utolsó nap Tommi Makinenről és Kenneth Erikssonról szólt. Felváltva nyerték a gyorsaságikat. Míg a repülő finn elképesztő ütemben dolgozta le hátrányát, addig a svéd szintén sokat kockáztatva befogta majd meg is előzte előbb csapattársát, majd Carlos Sainzot is. Colin cirka 160-nál megforgott, s ezzel el is veszítette a dobogós helyezését.

A versenyt tehát Eriksson nyerte Steffan Parmanderrel az oldalán, megelőzve Sainzot, Makinent és McReat.

"Kenneth borzalmasan gyors volt és nagyon kiegyensúlyozottan vezetett." Jegyezte meg a verseny után Parmander.

"Többet nem tehettünk... A vb összesítésnek első helye vigasztal bennünket!" Nyilatkozta Sainz aki két ezüsttel és az érte járó 12 ponttal vezetett a két második számú Subarus Eriksson és Liatti előtt.

"Az egy perc húsz másodperces késésünk meghatározta a sorsunkat! Onnantól már tudtam, jó esetben is csak helyezettek lehetünk." Mondta csalódottan Tommi Makinen a verseny után.

Az N csoportot a svéd Kenneth Backlund (Mitsubishi Lancer Evo III), míg az F2-t a szintén hazai Jörgen Jonasson (Volkswagen Golf Kit-Car) nyerte. 

A verseny hivatalos végeredménye:

1. #4 Eriksson, Kenneth - Parmander, Staffan
555 Subaru World Rally Team
Subaru Impreza WRC 97 A8
M
3:51:49   106.8
2. #5 Sainz, Carlos - Moya, Luis
Ford Motor Co Ltd
Ford Escort WRC A8
M
3:52:05 +16
+16
106.7
0.04
3. #1 Mäkinen, Tommi - Harjanne, Seppo
Mitsubishi Ralliart
Mitsubishi Lancer Evo IV A8
M
3:52:15
1:20
+26
+10
106.6
0.06
4. #3 McRae, Colin - Grist, Nicky
555 Subaru World Rally Team
Subaru Impreza WRC 97 A8
M
3:52:20 +31
+5
106.6
0.08
5. #8 Radström, Thomas - Bäckman, Lars
Toyota Castrol Team Sweden
Toyota Celica GT-Four A8 3:54:47
0:10
+2:58
+2:27
105.5
0.43
6. #6 Schwarz, Armin - Giraudet, Denis
Ford Motor Co Ltd
Ford Escort WRC A8
M
3:55:45 +3:56
+58
105.0
0.57

 

Források: Rallye-varázs'97; MOL 2000: 1997/3; ewrc-results.com

Címkék: rally 1997 wrc

A bejegyzés trackback címe:

https://sportkannibal.blog.hu/api/trackback/id/tr482532788

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása