Idén lezárult egy korszak a világbajnokságon. Eltűnnek a 2 literes WRC-k.
Arra gondoltunk, felelevenítjük milyen is volt a kezdeti szakasza ennek az érának.
A holtszezon folyamán, versenyről versenyre végig vesszük, mik is történtek az 1997-es világbajokságon.
Mindenek előtt azonban következzen egy videó, amely Tommi Makinen ténykedését mutatja be 1997-ben.
A Lancer EVO IV, amit hajt eleve kakukk tojás, hisz a Mitsubishi hivatalosan 2001-ig nem gyártott WRC-t.
Elvben.
Én legalábbis nem sok összkerekes A-s autót ismerek, ami 300 Le felett teljesít és szekvenciális váltóval szerelték. Sőt, a Ford is csak a 9. futamon Új-Zélandon, míg a Toyota a Corolla finnországi bevetesével kezdte el használni a maga szeki váltóját.
A Ford egyébként már 1996-ban tesztelte a maga szekvenciális váltóját, még a San Remoi futamon. Azt a vasat Bruno Thiry vezette. Ugyanakkor semelyik gyári pontszerző autójukba nem építették bele. De ez egy másik történet, ennek is meg lesz a maga helye, egy másik posztban.
Most élvezzük Tommi impresszív stílusát és azt, hogy szerezte meg élete második világbajnoki címét.
3:18-nál nem gyenge a kereszt amit előad Tommi bácsi!