Már nagyon rég ki akartam tenni ezt a videót, de valahogy mindig elmaradt.
Nekem mindig is nagyon tetszett a Lancer WRC, de nem csak a 2004-es,2005-ös, hanem az előzők is.
A videó valamikor 2003-2004 fordulóján készült, s ekkor még teszten használták a régebbi WRC-t. Sajnos ez a vas privát kezekbe nem nagyon került, így a vb-n kívül nem igazán láthattuk. Itthon meg a környező országokban meg pláne nem.
A Mitsu az első WRC-jét még 2001-ben mutatta be, San Remoban, a volánt pedig Tommi Makinen forgatta.
2002-ben a gyár a négyszeres világbajnok Subaruhoz történő átigazolása után François Delecourt és Alister McRaet ültette a zsír új WRC-be. Az új autóval viszont megközelíteni sem tudták a korábbi eredményeiket, év végén a gyártók versenyét a tök utolsó helyen zárták, még a Škodát és a Hyundait sem tudták megelőzni. 2003-ban ezért még a szezon közben visszavonta a csapatát a gyár a vb porondról.
Sven Quandt - korábban ő felügyelte a Dakar projektet - vezetésével és nagyobb átszervezésekkel -létrejött az MMSP- ugyanakkor már 2004-ben visszatértek a rally versenyzés csúcskategóriájába, egy teljesen átalakított, sokkal morcosabb WRC-vel.
Állandó pilótának a francia aszfaltzsonglőrt, Gilles Panizzit szerződtették, ő 14 futamon indult, míg a második autón feltörekvő fiatalok, a spanyol Dani Solá - 2002-es junior világbajnok -, a finn Kristian Sohlberg és az olasz Gigi Galli osztoztak.
2005-ben a vezérpilóta a Peugeot-tól szerződtetett Harri Rovanperä lett, míg Galli és Panizzi váltották egymást a 2-es számú Lancerben.
A nyitó futamon a derék Gilles 2001 után először szállított dobogós helyezést a gyárnak a Monte-Carloi bronz érmével, míg Harri a szezonzáró futamon finiselt másodikként a Citroënes Duval mögött. Galli a szezon folyamán hatszor szerzett pontot, s ezekkel az eredményekkel a gyár 5. ként végzett a gyártók versengésében megelőzve a Škodát.
Ennek ellenére, vagy talán ezért, a gyár ismét úgy döntött, hogy nem indít hivatalos alakulatot a vb-n.
Az angliai Mitsubishi Motors Motor Sports (MMSP), amely már 2004-től versenyeztette a Lancereket, a gyár kivonulása után is versenyeztette autóit.
2006-ben Galli és a svéd Daniel Carlsson versenyzett náluk, míg 2007-től olyan pilóták mint, Toni Gardemeister és Xavier Pons, Urmo Aava, Juho Hänninen, Armindo Araujo - kétszeres P-WRC világbajnok -; fordultak meg náluk.
Itthon Spici Kazár Miki navigálásával versenyzett az autójukkal.
2006-ban megnyerték a Veszprém Rally-t, Budapesten másodikak lettek, míg a Mecseken egy hatalmasat estek, minek következtében Spici jó pár hónapra parkoló pályára került.
Egy év kihagyás után, 2008-ban ültek újra a Lancerba, mellyel szereztek 5 futamgyőzelmet és bezsebelték az abszolút bajnoki címet.
2009-ben megnyerték az egri nyitó futamot, de ezek után már csak szenvedtek, minek következményeképp a nyár közepén a mecseki kiesésük után visszavonulót fújtak a bajnokságból.
Aki valaha is látta menni ezeket az autókat, az a jellegzetes hangjukra mindig is emlékezni fog.
We like it.