Sebastien Loeb előtt is voltak nagyon jó francia pilóták, gondoljunk csak Didier Auriolra, Francois Delecour-ra, Philippe Bugalskira, Jean-Pierre Nicolasra, vagy Bernard Darnichera.
Ugyanakkor az 1990-es évek végének, a 2000-es évek elejének leggyorsabb francia aszfalt versenyzőjét Gilles Panizzinek hívták. A csúcsra a Peugeot gyári pilótájaként ért fel.
1996-1997 között egy 306 Kit-Carral nyerte a francia aszfalt bajnokságot. Ez volt a belépője a világbajnokságra.
Első vb futam győzelmét, 2000-ben, hazai pályán a Korzika Rallyn aratta, míg az utolsót 2003-ban a Spanyol Rallyn szerezte. Összesen 7 versenyt nyert a világbajnokságon, mindegyiket szilárd borításon.
Legemlékezetesebb diadalát a 2002-es Katalán futamon aratta, ahol 45 másodperces előnye tudatában, a verseny legnépszerűbb visszafordítójában, a kilátogató több ezer néző örömére dobott egy 360-as fordulót. Ilyet se előtte, se utána nem láttunk senkitől.
2004-2005 között a Mitsubishi gyári csapatában versenyzett, ahol egy dobogós helyet szerzett, 2005-ben 3. ként zárt a Monte Carlo Rallyn.
Utolsó vb-s szezonját 2006-ban a félgyári, Armin Schwartz féle Red Bull Skoda-nál töltötte.
71 vb futamon rajtolt, 7 győzelme mellé szerzett 14 dobogós helyezést, 91 szakaszon bizonyult a leggyorsabbnak.
Csodáljuk meg impresszív vezetési stílusát:
Végezetül pedig egy Mitsus videó, teszt egy N-es vassal: