Pár óra és kezdődik az időmérő edzés Monte Carlo szűk utcáin.
Ez remek alkalmat biztosít arra, hogy megnézzük, a különböző érák különböző autóival a pilóták hogyan teljesítettek ezen a technikás, nagy mechanikai tapadást követelő pályán.
A sort kezdjük Sir Jackie Stewart-tal. A háromszoros világbajnok, későbbi csapattulajdonos skót 1966-ben, 1971-ben és 1973-ban sem talált legyőzőre. Dicsőséglistáját még 4 monacói első rajtkocka is díszíti.:
Következzen a maestro, aki egymaga szerzett 5 pole-t (1985, 1988, 1989, 1990, 1991) és 6 futamgyőzelmet (1987, 1989, 1990, 1991, 1992, 1993) a hercegség hepehupás aszfaltján.
Egy turbó motoros kör 1986-ból:
És egy V12-es 1990-ből:
Egy álló rajtos kör az ólomlábú Nigel Mansell-től:
A maiak közül elsőként Michael Schumacher aki háromszor állt a pólusban (1994, 1996, 2000) és ötször pezsgőzhetett önfeledten a hercegi pár társaságában a verseny végén. (1994, 1995, 1997, 1999, 2001)
Jarno Trulli aki 2004-ben nem csak a pole-t szerezte meg, hanem egy hosszú és kaotikus verseny után élete első és eleddig egyetlen futamgyőzelmét is megünnepelhette.
Kimi 2005-ben, verte Alonsot, ahogy kell:
Nico Rosberg, 2006. abszolút hazai pályán:
Robert Kubica, 2010.: Ez a pazar kör első soros rajt helyet eredményezett a derék lengyelnek.