Interjúk az Agio Kupa előtt

 2011.04.17. 08:35

Mire ezek a sorok kikerülnek a blog felületére addigra már javában zajlik az RSB második futama.

Ezúttal három Zsigulis driverrel beszélgettem. A mostani egy amolyan "történelmi" alkalommal abból a szempontból, hogy először szólal meg egy hölgyemény a SportKannibál interfészén.

Szabó León kívül Öcsike osztja meg velünk a legutóbbi csevejünk óta felalmozódott élményeit.

Végül, de egyáltalán nem utolsó sorban Telycsi egyedülálló és senki máshoz nem hasonlítható stílusában teszi közkincsé magvas gondolatait, benyomásait Orfűről, Kurdról, az A6 Light-ról.

Köszönöm szépen, a válaszaitokat!

 

Szabó Eleonóra – Kozmáné M. Heni

Mesélj egy kicsit az Orfűi versenyről. Milyennek láttad? Körülmények? Volt-e kaland? Az eredménnyel elégedett vagy?

Ezen a versenyen ismét bebizonyosodott, hogy minden relatív.

Míg az előző napokon azon keseregtem, miért kell majd vízen menni, addig vasárnap hajnalban már annak örültem volna, hogy ha az eső szakad, s nem a hó... :)

A hóesésnek (na meg a tapasztalatlanságnak) az lett az eredménye, hogy az első körben megnyomták a pánik gombot, s a biztos célba érés kedvéért átgurultunk a pályán, néhol szó szerint. A 4. körre sikerült felébredni, olyannyira, hogy párszor „keresztben” érkeztünk meg, de valami csoda folytán épp jó irányba kapálóztam, s sikerült megfogni – ha ez egyszer tudatos lesz, akkor még büszke is leszek magara :) -.  Ekkor mentük a legjobb időnket.

Az ötödik kör kissé zaklatottan indult egy szervizparkbeli afférnak köszönhetően, de végül az N csoportos Ladások között (nevezhetnénk N1 hátsókerekesek kategóriának) sikerült az utolsóról a 3. helyre felhozni magunkat, ami a jelenleg érvényes kategóriában a 9 –re volt elég.

Elégedett vagyok –e? Nem.

Folytatás Kurdon? Ha nem akkor mikor, hol?
Bakonyán mindenképpen szeretnék menni, a többi még kérdéses.

Hogy kerültél kapcsolatba a rallyval? Mikor döntötted el, hogy versenyezni fogsz?
A kettő körülbelül egy időben történt. Amíg kicsi voltam, hiába kértem a testvéreimet, hogy vigyenek el magukkal versenyt nézni, mindig otthon hagytak. 17 évesen egy ismerős által jutottam végre ki, s szerelem volt első látásra. Nem ismertem senkit, s semmit, ezért eldöntöttem, hogy az általam vélt szamárlétrát végigjárva közelebb kerülök az egészhez, s egyszer majd én is versenyezni fogok. Nem sokkal később már a Mecsek Rallyen dolgoztam sportbíróként, pár év elteltével a jobb oldalról igyekeztem megtanulni, hogyan is épül fel egy verseny, végül 2008 őszén megvettem az N-est.

Miért pont Zsiguli, hisz köztudott, hogy nem ez a legkönnyebben vezethető típus?

Valahogy ez nem volt kérdés… Amikor először beleültem egy utcai A-s kereklámpásba, s kifordultunk keresztben a főútra, tudtam, hogy én is meg akarom tanulni ezt. Bár biztosan közrejátszott, hogy Ladás csapatba csöppentem be már az elején, mert talán nem is a típus fogott meg, hanem az élmény, amit egy hátsókerekes autó ad, ha jó kezekben van.

Nem könnyű, az tény, s ez sokszor érezhető a versenyeken is, de nem a vezetéstechnikai része miatt, szimplán gyenge vagyok hozzá.. talán eredményesebb lehetnék már most, egy elsőkerekessel,  de mindig is szerettem a kihívásokat. :)

Szerinted egy lány tud olyan gyors lenni mit egy fiú? Jelentett valaha előnyt, vagy hátrányt, hogy csajszi vagy?

Tud. Volt már rá ezer példa. Viszont sokkal több munka kell hozzá; egy lányban - aki mondjuk a civil életben nőként él- sokkal több a megfontoltság,  a biztonságra való törekvés, ami azt eredményezi, hogy inkább 5 –tel lassabban megy be a kanyarba, de biztosan kiér belőle. Ezt kell fejben lejátszani, ez megy még nekem is nehezen.

Előny vagy hátrány? Érezhetően egyiket se jelentett számomra, s erre törekedtem is mindig. A Sprintes társaság nagy része régről ismer, s furán hangozhat, de nem lányként kezelnek a versenyeken. Örülök, hogy sikerült ezt elérni, én nem akarok az mögé bújni, hogy lány vagyok, ha kapok x másodpercet. Persze aki nem ismer, az megjegyzi, hogy lányhoz képest nem rossz ez… de aki tudja, hogy mit is jelent nekem a versenyzés, az inkább  megmondja, hogy hol a hiba.

Van bármilyen babonád?
Nincs. Igyekszem is távol tartani magam bármilyentől, előbb – utóbb bajt okozna.

Kedvenc verseny, vagy gyorsasági?

Bakonya, illetve minden, olyan pálya, ami technikás,  s egy – egy jól megválasztott ívvel lehet nyerni, nem csupán a motor erejével.

Van valaki, vagy valakik akinek/akiknek meg akarod köszönni, hogy támogatnak a versenyzésben anyagilag vagy máshogy?

A Trucker Security Kft –nek, nélkülük biztosan nem tudnánk rajthoz állni.

A „civilek” nevét nem szeretném megemlíteni, mert nem szeretnék senkit se kihagyni. Mindenki tudja, hogy mit tesz hozzá az én versenyzésemhez, s hogy ezt mennyire köszönöm nekik!

Illetve azoknak is, akik nem hittek abban, hogy ez valaha sikerülhet, sokszor a nehézségeknél a „csak azért is” vitt/visz előre… :)

Ha van bármi, amit még meg akarsz osztani az "olvasó közönséggel" pl.: sprinten kívüli verseny, lottó ötös, WRC; bármi, azt ne tartsd magadban kérlek!

A lottó ötöst szeretném, de azt hiszem, ahhoz először kellene vennem egy szelvényt… :)

 

Kovács J Öcsike – Mester Zsuzsanna

Kérlek, oszd meg velünk az orfűi élményeiteket! Hogy éreztétek magatokat?
Kalandok voltak? Ne tarts magadban egyet sem! :)

A verseny szenzációs volt, minden percét élveztük, még ha az égiek nem is álltak mellénk! Kaland minden körben volt. Egy-egy megforgás, aztán a 4. gyorson kis koccanást is eszközöltünk, a tésztagyár kerítésén! :) Komoly baj nem lett belőle, egy kis festék dörzsölődött le, meg kellett venni egy lámpaüveget. Próbáltunk a nézői pontokon látványosan autózni, ami szerintem elvárható volt tőlünk.

Codriver? Ügyes volt?

A navigátor, már az első körben teljesen tökéletesen, ritmusosan nyomta és ez most nem popsi nyalás, de komolyan! Egyszer volt, hogy besietett,de mielőtt lecsesztem volna, megtette ő magától! :)

Leipold Arni mesélte egyszer, hogy mióta előfut és nem mezőnyben versenyez kicsit mintha lenéznék az egykori kategória társak. Te találkoztál ilyen jelenséggel?

Engem a versenyző társak, akik gyorsan mennek mindig lenéztek, merthogy nem erről szól a Rallye. Engem ez sosem érdekelt. Próbálunk aránylag gyorsan, de látványosan menni. Hiszem, hogy a nézők nem pont nálam mennek el az erdőbe kankalint szedni, ez már nekem elég.

Példaképed, akire felnézel? Vagy van, akitől tanultál vagy tanulnál?

Példaképem? Rengeteg versenyző van, őket nem is sorolnám fel. Akiktől tanultam? Hát el se hinnétek: Például, a Fonák, az első versenyemen ő tanított meg teljesen alapvető dolgokat, mint nem pörgetni a kereket feleslegesen, kanyar külső ívére kiengedni a kocsit; Szerintem ezt sokaknak még most is elmagyarázhatná! Akkor, még ott van a Kálmánczi Balázs, akitől sokat tanultam a Ladázás fortélyait!

Ha jönne egy angyalka és varázsütésre teljesítené, három kívánságodat, mit kérnél tőle? Van olyan autó, amit nagyon szívesen kipróbálnál? 

Ha, az angyalka idejönne, mondanám, neki húzzon a ... csába, eddig hol volt! Viccet félretéve, autóban nem válogatnék, valami ütőképes kocsi legyen, inkább fizessen ki egy 5 évadot Rally1 -ben! Bele kell jönnöm, na! Tudod mit, nem is inkább a fiamnak adja meg ezt a lehetőséget, én már vén buzeráns vagyok ehhez a nyűghöz!

 

Vincze Viktor - Szabó Bence 

Mesélj az orfűi hétvégétekről!
Akadt esetleg valamilyen kalandotok, vagy technikai problémátok? Elégedett vagy az eredményeddel?

Klafa volt. Igazi rallye körülmények, Változatosság.
Bár reggel nem így gondoltam. Szoktam izgulni rajt előtt, ám most konkrétan olyan hasmenésem volt, hogy az állagra verte a falazó habarcsot.
De a rendezvény így is remek lett. Sőt, minden. A motor, a váltó, a navigátorom (olyan itinert rittyentett szombat este, amit el nem képzeltem).
A szervizemtől magad alá piszkítasz. Csupa szakzsargon:
Emődi Balázs (itt jegyezném meg, hogy akinek puszta szívességből, a saját benzinével, versenynézés helyett, sárban, vagy a későbbiekben is INGYEN elvállalja a gumiszerelést, az próbálja már meg egy öt, vagy nyolcszázast a tangába rejtve járatni az aggregátort. Hétfőn fél napig takarított.
Szilágyi Misi, Harth Máté, Sanya, Koszta Viktor és akiért a dobok peregnek: Roockeeer Zsaaóóóóltiiíí

És hát a kategória!
Pazar. Csókolom a kezét, aki ezt kijárta az Árpiéknál. Szűz Thai tavi tündérek hárfázzanak a nemi szervén. Sok százmilliós szponzorszerződést kívánok Neki.

Technikai gond? Leginkább én voltam az.
Az első gyorson aludtam, az utolsón forogtam, közte, meg nem volt ötödik fokozat, ami 3 helyen is nagyon hiányzott. Hogy manapság divatos kifejezéssel éljek: sokat utaztunk negyedik tiltáson.
Úgyhogy egy számomra értékelhető futam maradt a 2. Itt már tudtunk is adni néhány pajtásunknak.

Láthatunk majd a teljes szezonban?

Igen tervben van, bár a héten kb. 4-szer akartam eladni a készüléket. Igazából vállalkoznék és nincs más vagyontárgyam, amit pénzre válthatnék. De nem tehetem,a barátaim megfenyegettek, maradnia kell.

Hova tennéd magad és a technikát az A light-ban?

A Technikám abszolút bajnokesélyes. Motorja a Lajcsi (Somogyi) szíve csücske, a Galambos Gábor tavalyi fullhyperszónikus váltója viszi – Gábor egyébként rengeteget segít, gyakran megkapom az előző évi fejlesztéseit -,új sperr,új gumik. Nagyon gondolkodok a teljes nyílászárócserén. Van géptetőm, ablakok kellenének, ajtót szétvágni, mindjárt 50 kiló otthon maradna. Mintha a Bence SMS-ben diktálna ezután.
Vagy izé, Te is Fiam Blootuth?!
Csak az nekem már nagyon hegyi versenyes. De mondjuk ki, maga a Sprint is az. Előbb-utóbb úgyis muszáj lesz meglépni.

Jómagam már nem vagyok ilyen előnyös helyzetben.
Nézd, a legidősebb vagyok a kategóriában, a legkisebb rutinnal. A többieknek minimum másfél év előnye van utcán vagy, ami rosszabb 8-10 versenyen. A Molnár Zoli 2006 óta zsinórban megy, ami óriási rutin, mindössze 35-40 futam a differenciám.
De úgy gondolom, hogy ez előnyöm is lehet picit, mert Ő már nem fog hova fejlődni. Talán minimálisan.
Gyorsul a Gergő vízen, meg, ha egy órával előbb ébred reggel,és a Geiger Máté,ha odaér az esze.
Vagy a Studer, bár szerintem, amit ő csinál, az úgy van rendjén.
Ja, és aki technikailag talál fejlesztenivalót. Bár ezek a kocsik már eléggé ki vannak hegyezve. Az első 5 nagyon egyforma, szabályok szerint már csak iszonyú drágán lehetne minimális javulást elérni. Az enyémben például nincs amerikai dugattyú, na puff neki!
Szóval jelentőset fejlődni SZERINTEM, csak én tudok. Sajnos van honnan feljönni...
Idén felhozó év van,de szeptember körül már nagyon elöl várom magam.

Van kedvenc versenyed, vagy gyorsaságid?

Kedvencem? A Kurd. Messze. Ő az én Királynőm, remélem, idén sem rúg pofán. Ott mentem először életemben a Trabanttal, oda lett kész a N-es, ott éreztem először, (2008-ban, és azóta sem) hogy Úgy mentünk. Persze magamhoz képest.
Azután Árpádtető, Bakonya. De én technikás részen nem vagyok homológ.

Van vagy volt példaképed, vagy valaki, akitől tanultál valamit rally versenyzés kapcsán? Vagy egyáltalán szükséged volt valaha is tanácsokra?

A mi generációnk Balatonyi Árpin nőtt föl, ma is etalon a stílusa, hogy egyszerre gyors és látványos. De csodálni még ott a Balázs Öcsi, Bútor Robi, Janika, Turi és főként Kiss Feri. Példaképem nincs. Példa értékű emberek vannak. Mindenkiből kicsippentenék valamit és azt összegyúrnám! Ja és nincs sorrend: Tőke Dani, Szabó Balázs, Harth Máté, Kálmánczi
A nagyok közül: McRae, Röhrl, Toivonen, Ragnotti
Tanulni mindenkitől lehet és úgy érzem, szoktam is (legutóbb a 17 éves Bencétől az itinert).

Nézd, én mindenkivel leállok pofázni, az öreglányokkal "sütök" a piacon, vagy kertészkedek, bár egyiket sem tudom 3D-ben.
De hát könyörgöm,ez az élet. Imádom a szombati gépátvételt, vagy a nyüzsgő szervizparkot. Azok engem annyira már nem biztos.

Megmondó embernek érzed magad? Különböző fórumokon igen markánsan szoktál véleményt formálni!

Megmondó? Nem, de rám ragadt. Igazából a McKoncz mindig jobban ki tudja fejezni, amit gondolok, persze, ha épp' egyetértünk.
Az a baj, hogy véleménye mindenkinek van, mert olvassák a fórumot (kb. 50-szer annyian, mint hinnénk), de itt vagy akkora sztárok mennek, hogy ilyen pórnépi tranzakcióba nem folynak bele, vagy mondaná, de párszor lehurrogták, megbántották, úgyhogy inkább távol marad.
Jelzem, jogosan.
Pedig az N, amihez nem volt közöm és a Light is - amihez annál több - ilyen módon lett életképes.(Ámbár a BMW-sek is elintézték csendesen és a vége ugyanaz.)
Azt hiszem a Sprint két legnépszerűbb kategóriája kelt így életre, amit az igények teremtettek és amihez természetesen kellett néhány befogadó rendezői fül.

Még egyszer köszönjük!

 

grafika-honlap.hu - Grafika- és honlap készítés olcsón, ingyen tanácsadással!

Címkék: rally interjuk öcsike rsb szabóleó telycsi

A bejegyzés trackback címe:

https://sportkannibal.blog.hu/api/trackback/id/tr602832397

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása