A Mitsubishi armada: 1.rész

 2011.06.19. 16:10

Elmúltak már azok az idők amikor versenyeket, vagy abszolút bajnokságot lehetett nyerni Fiattal, Opel Corsával, vagy Lada VFTS-sel a Rally Sprint Bajnokságban.

Az idő nem áll meg, ahhoz, hogy valaki ma az eredménylisták élére törhessen turbós, összkerékhajtású autóra van szüksége.

Az idén négy Mitsubishi lovag ádáz küzdelme dönt majd az RSB bajnoki címéről.

A mai alkalommal a jelenlegi listavezetővel és ezüstérmessel olvashattok egy-egy mini interjút.

Következzen hát Ranga Péter és Györkő József, akiknek ezúton is köszönet a válaszaikért.

 

Ranga Péter - Hideg László

 

Az első két futamon aratott győzelmeitek után mintha kicsit lendületet vesztettetek volna Magyarbólyban és Bakonyán.

Igen, sajnos az utolsó két verseny nem sikerült jól. Szereztünk egy 3. és egy 4. helyet. Magyarbólyban tudtam előre, hogy nem leszünk versenyképesek egy gruppe N-es homológ autóval. A többiek nagy szűkítővel indulnak és van, aki A-s motorral megy, illetve rövid váltóval. Azon a pályán - amit egyébként nem tartok rali pályának - esélyünk sem volt. Bakonyára az utolsó 3 napban építettek a fiúk egy vadonatúj autót, mert a román kollega összetörte az előző kocsinkat. 3 napig egy percet nem aludtak a srácok, nagyon köszönöm nekik hogy egyáltalán kész lett az autó vasárnap hajnalra. Sajnos egy megoldatlan technikai gond is előkerült, mégpedig a turbónyomásunk 0,8-nál nem ment magasabbra, ami egy ilyen autó teljes halálát okozza. Úgy gondolom, így se kaptunk sokat, de Árpádtetőn támadni fogunk, nem kérdés!


Változott az autótok a szezon elejéhez képest? Fejlesztettetek?

 

Bakonyára épült az új autó, amiben az R4-es Kitből csak a könnyítések voltak benne, igazán előnnyel nem járt, de ha a motor ereje megvan, nem lett volna gondom a kocsival.


Bakonyán a verseny közben nyilatkoztad, hogy nem akarsz azzal foglalkozni, hogy édesapád nevét viseli a futam, te versenyezni jöttél.
Ezt tényleg sikerült teljesen félretenned magadban? Nem volt benned, hogy most apukád emlékéért is "harcolnod"kell?
Esetleg minden kép meg akartad nyerni a versenyt miatta?

 

Nem, Nem volt bennem ilyen egy percig sem, én minden versenyt meg akarok nyerni ahol adottak a feltételek, de ez most nem volt ilyen sajnos.


Milyen érzés volt egy olyan autóban ülni, amire édesapád korrábi versenygépei voltak felmatricázva? 

 

Ameddig nem indult a verseny, nézegettem és nagyon jó érzés volt, de vasárnap nem foglalkoztam ezzel, inkább bosszantott, hogy nem mérhetem magam össze a többiekkel valójában.

 

Csökkent az előnyöd, de még így is jelentősnek mondható. Látunk idén minden Sprinten, vagy ez még mindig nem fix, ugyan azt tudod mondani, mint legutóbb?

 

Ott szeretnék lenni az összes versenyen, dolgozunk rajta. Az előnyünk csökkent, de messze még a vége. Megpróbálok becsületesen felkészülni és gyorsulni, nem minél nagyobb szűkítőt, meg A-s motort szerezni. :)


Árpádtetőn rendezik a következő fordulót, ott ahol tavaly bemutatkoztál és nyertél. Hogy készülsz a következő megmérettetésre?

 

A felkészülés a szokásos lesz, a pályát bejárjuk 4-szer, 5-ször és küzdünk keményen. Alig várom, az talán nem a motorerő pályája.


Mindig nagyon érdekelt a dolog, úgyhogy most megkérdem.
Édesanyátok mit szólt és hogyan fogadta, amikor előbb Laci, utóbb pedig te is bejelentettétek, hogy versenyezni fogtok? Evidens volt számára, megpróbált visszatartani, lebeszélni, vagy támogatott kezdettől fogva?

 

Nem támogatott minket az ötlet bejelentésekor. :) De ez azt hiszem normális. :)

Aztán később rájött, hogy bármit tehet, mi ezt fogjuk csinálni, és inkább aggódva szurkol nekünk!

 

Györkő József-Szabó László

Az eddigi mérlegetek egy arany két ezüst egy kiesés.
Hogyan értékeled az eddigi teljesítményeteket?

Nagyon megvagyunk elégedve az eddigi teljesítményünkkel. Igaz a kurdi eset nem volt belekalkulálva, de ilyen ez a popszakma. A mezőny és a kategória nagyon erős, ezért szerintem nem kell szégyenkezni a teljesítményünkkel kapcsolatban.    

Nagyon tetszett az orfűi verseny. Szeretek vízen versenyezni, és talán sikerült is volna megnyerni a Ranga Peti defektje miatt, csak eltaktikáztuk, mivel úgy gondoltam, hogy Petit már nem tudjuk megfogni, és elspóroltam az utolsó gyorsot. Hát ezt nem lett volna szabad.


A kurdi kiesés kinek a számlájára írható? Pilóta, navigátor, esetleg a technika?

Az első gyorson egy másodpercen belül voltunk hárman. Gondoltam a másodikon kicsit jobban sietünk. Sajna egy fa elénk állt. Nem magyarázkodom, hogy nem volt jó a beállítás, meg a gumik blabla... Egyszerűen sok volt.

Magyarbólyban gondoltam belehúzunk, csak nem vettem számításba Amrein Tomit, és meglepett. A kaotikusnak mondható versenyen az utolsó csonka gyorson sikerült fordítani.


Bakonyán konstans teljesítmény nyújtottatok, nem volt 2 egész másodperc különbség a gyorsasági eredményeitek között. Ennek ellenére Amrein Tomi mindig gyorsabb volt nálatok 2-3 secundummal. Ledolgozható ez a különbség?

Minden jó volt. Gyorsról gyorsra állítottuk az autót, de sajnos nem bírtunk Amrein Tomiékkal. Ezúton is még egyszer gratulálok nekik. Gyorsabbak voltak, és nem találtuk az ellenszert. Úgyhogy a következő versenyre több nagyobb fejlesztést hajtunk végre az autón, amitől sokkal erősebb és gyorsabb lesz.


Vannak olyan pályák/ versenyek, amik kedvezhetnek neked az elkövetkezőkben?

Minden pályát szeretek. Meglátjuk mi lesz a vége.


Ha erősorrendet kellene felállítani négyetek között (Rangáék, Ti, Amreinék és Sághyék), hogy nézne ki a lista és miért.

Peti, Tomi, Laci, mindhárman szuper pilóták. Igazából bárki bármikor képes nyerni, de az kezd körvonalazódni, hogy mi négyen küzdünk meg majd a dobogós helyekért. Ámbár van még egy kakukktojás, a Szvatek Zsolti, ő még okozhat meglepetést. Úgy gondolom izgalmakban teli nagy csaták lesznek. GYŐZZÖN A JOBB!

Ezúton szeretném megköszönni mindenkinek, aki támogat a segítségét:

Újdonsült navigátorom: Szabó Laci, Intertherm, Murányi Épületgépészet, Szelep, Ditech, Beppo Harrach, Caramba, Katica, Jancsika, Nóci, Lacika, Zoli, Hagyma, Robi, Pumez, Karcsinak a finom kajákért;  És a családomnak, hogy támogatnak a sikereimben!  

 A kurdi kalandot az alábbi linkre kattintva érhetitek el:

http://www.lepoldsportvideo.hu/index.php?a=video_detail&id=2093

 

Címkék: mitsubishi evo interjúk rsb rangapeti györkőjozsef

A bejegyzés trackback címe:

https://sportkannibal.blog.hu/api/trackback/id/tr922995290

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása