Alig három hét múlva elérkezünk az RSB második fordulójához. A Kurd-Lengyel között megrendezésre kerülő verseny rendezőjét, Sántha Áront kérdeztük. Szó esett a futam múltjáról és arról, hogy mi várja az idei rendezvényen a versenyzőket, szurkolókat.

Jó olvasást mindenkinek!

 

A Rally Sprint bajnokság idén 9 éves. Kurd mióta szerepel a naptárban, egyáltalán Áron mióta rendezel versenyeket? Hogyan lesz valakiből versenyrendező?

Az első versenyemet Majoson rendeztem 1998-ban. Ezt az előzte meg, hogy a majosi pályán több akkori versenyző – Ráti Miki, Lenger Feri – tréningezett, amit többed magammal néztünk végig. Ott megfogalmazódott egy gondolat, hogy miért nem lehetne itt egy versenyt rendezni. A pálya adott volt, az elhatározás is megvolt, így megcsináltuk a versenyt. 35-40 nevezőnk volt. A lelkes helyi srácok mellett már ott voltak az Amrein tesók, Zsebe Gábor vagy pl. Notheisz Attila. Végül is mindenkinek tetszett, így ezen felbuzdulva minden évben csináltunk egy versenyt. Ekkor még nem nagyon volt semmiféle bajnokság. Ezt követően, ha jól emlékszem, 2003-ban volt az első sprint verseny Majoson. Ezt követte még jó néhány, majd 2005-ben csináltam meg először a lengyeli versenyt. Ez egy nagy előrelépés volt. Mindenféle szempontból. Hosszabb, aszfaltos pálya, több nevező, bonyolultabb szervezés stb… Ennek ellenére az első verseny utáni visszajelzések pozitívak voltak.    

Ha összehasonlítjuk az első kurdi versenyt az utolsóval, vagy az ideivel, milyen szembetűnő különbségeket tudnál felsorolni?

 

Az össztáv. Először egy 5 km-es gyorsaságin folyt a verseny, 30 km össztávval, idén 5 x 7.3 km-en (36.5km) mérhetik össze tudásukat a versenyzők.

Mennyit változott a Sprint az első kurdi futam óta? Mind a bajnokság, mind a mezőny tekintetében?

Hatalmas változásokon ment keresztül ez a bajnokság. Legszembetűnőbb változás a mezőnyön mérhető le, de maga bajnokság is sokkal komolyabb, szervezettebb, biztonságosabb és népszerűbb lett.

 

Nagyobb odafigyelést igényel a mai népesebb, illetve komoly technikákat felsorakoztató sprintes mezőny?

 

Mindenféle képen nagyobb odafigyelést igényel a szervezés. Több a versenyző, ezáltal több igényt kell kielégíteni. Nekem egyébként is az volt az elvem, hogy „mindent a versenyzők érdekében!”

Mennyi időt és energiát emészt fel egy Sprintes verseny megrendezése? Mikor láttok neki az előkészületeknek, mennyi ideig tart a munka? Mármint a rendezőnek a díjkiosztóval szintén véget ér a rendezvény, vagy vannak még utómunkálatok?

Maga szervezés már év elején elkezdődött az engedélyek beszerzésével. A nagyobb munka az 1 hónappal a verseny előtt kezdődik és a verseny után kb. 1 héttel fejeződik be.

Egy versenyrendezőnek mik lehetnek a céljai? Balesetmentes versenyt rendezni? Sok nézőt kivonzani a pályák mellé?  Pörgős versenyt rendezni? Hova tud fejlődni egy rendező? Például: ORB futamot rendezni, vagy egy RTE-t?

Így ebben a sorrendben, ahogy kérded. Biztonság! Pörgős verseny! Kevés kaland! Sok néző! Szerintem a fejlődés tekintetében a határt az elhatározás nagysága szabja meg. Lásd Markó Tibi. Nekem is voltak korábban RTE-s tervei, de lemondtam róla. Van munkahelyem, 3 gyermekem, feleségem; így, mellettük egyszerűen nincs idő ennél többet bevállalni. A tavalyi lengyeli versenyen az MNASZ megfigyelő agitált, hogy rendezzek Rally 2-ben versenyt. Diszkréten elutasítottam.

Szervezel-e más versenyeket másik bajnokságok számára?

Nem! Ugyan megkerestek a TME vezetői, de nem köteleztem el magamat.

Mit vársz idénre? Mennyi nevező lesz? Lehet-e valamit előre tudni?

Először is jó időt (a tavalyival ellentétben). Sok éves tapasztalat szerint 70-75 nevező várható. Igazából 80 nevező felett már feszített az időterv, de megoldjuk a dolgot. Az orfűi 98 Sprintes nevezőből nem lehet kiindulni. A mezőny elég képlékeny, viszont vannak állandó visszaérő versenyzőink is. Pl.: Amrein testvérek, Szabó Balázs, Kaveczki Jenő Dugó, Korbacz Jenő, McKoncz , hogy csak egy párat említsek.

Lesznek esetleg ORB-s pilóták, jön valaki tesztelni?

Ezt sajnos nem lehet előre megmondani, bízom benne, hogy minél többen eljönnek, konkrét jelentkező még nem akadt.

Ha valamit pluszban üzenné a nálad indulóknak, itt megteheted! :)

Igen lenne.

Nagyon nehéz volt beszerezni a szükséges engedélyeket az érintett vadásztársaságok részéről. Utólag annyi kérésük van, hogy a szombati pályabejárás és a verseny napjától eltekintve senki se tréningezzen az érintett útszakaszon, ugyanis zavarják a vadakat.  Főleg ne versenyautóval, és ne éjjel.

Sajnos tudomásul kell vennünk, hogy a közútkezelő nem ad ki engedélyt a vadásztársaságok beleegyezése nélkül. Úgy gondolom, hogy ha még akarunk versenyt rendezni és a versenyzők versenyezni itt Lengyel és Kurd között, akkor eleget kell, hogy tegyünk a kérésnek. A többség érdekében meg is teszünk mindent. Szerencsére a rendőrséggel jó a kapcsolatunk így a tiltott, „fekete” edzéseket viszonylag hatékonyan tudjuk megelőzni. Erre sajnos volt is példa a tavalyi évben.  

Köszönjük a válaszokat és kívánunk egy pörgős, balesetmentes versenyt, valamint további sportsikereket! :)

 

Riport by Lepold Zsolt & Vörös Gergő

grafika-honlap.hu - Grafika- és honlap készítés olcsón, ingyen tanácsadással!

Címkék: lengyel kurd interjuk rsb

A bejegyzés trackback címe:

https://sportkannibal.blog.hu/api/trackback/id/tr992779558

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása