A Mitsubishi armada: 2. rész

 2011.07.12. 10:47

 

 

A sprintes Mitsubishis pilótákat bemutató sorozatunk mostani fejezetében megérkezik a matt fekete - helyett grafit szürke, köszi a helyreigazítást a navigátornak:) - palástba burkolt trónkövetelő és a higgadt címvédő,a kétszeres bajnok. Értékelik a bajnokság eddigi fordulóiban történteket és egy kicsit előre is tekintünk, hogy mi vár rájuk a pontvadászat második felében.

És mint mindig, most is nagyon köszönöm a válaszokat!

Amrein Tamás – Schmidt András

Légyszíves elevenítsd fel egy kicsit az első négy futamon történteket.

Hol is kezdjem. Volt egy Orfű, ami nagyon jó pályán van lebonyolítva, de az időjárás nem igazán kedvezett a versenyzők számára. Itt a legnagyobb problémánk az volt, hogy abszolút nem volt gumink sem esőre, sem a hideg időre
5 éves intermédiákkal mentünk, ami szinte még a célban is deres volt.  Ennek volt köszönhető az első körben a megforgásunk és az utolsóban a lecsúszásunk az útról, ahol elvesztettük a dobogós helyezésünket.
A Következő kurdi verseny elég kurtára sikerült, másfél kilométer után megmakacsolta magát a váltónk és ki kellett állnunk a versenyből. Következett Magyarbóly, ahol elég jól sikerült
abszolválni a versenyt, de egy ilyen rövid távú (12km) versenyben nagyon nem fér bele a hibázás: Az egyik rajtot követően kicsit eltolta az autó az elejét, így
a végelszámolásnál kikaptunk 0,53 másodperccel Györkő Józsiéktól. Bakonya már egy kicsit jobban sikerült, pedig igen szerénynek mondható a tréningre szánt időnk, de most elég volt ahhoz, hogy az élen tudjunk végezni. Ami egy kicsit beárnyékolta
a napunkat az a harmadik gyorson történt korai rajtunk volt, amit 10 másodperces büntivel jutalmaztak. Ennek ellenére sikerült megnyernünk a versenyt úgy, hogy mind az 5 gyorsasági szakasz legjobb időeredményét mi zsebelhettük be.

A kurdi technikai problémától eltekintve a teljesítményetek egy felfelé ívelő görbét mutat, olyannyira, hogy legutóbb már nyertetek is. Minek tudható be ez a folyamatos javulás?

Ezzel az autóval igazából csak versenyen tudunk menni és sajnos a kilométer nagyon csekély, amit megtettünk eddig, még rengeteget kell menni, hogy kiismerjük az autót, de ez versenyről versenyre változik és
egyre jobban tegeződő viszonyba kerülünk. A kategória társaknak jóval nagyobb rutinjuk van ezzel a típussal kapcsolatban, de reméljük, hogy majd valamikor beérjük őket.

Lehet azt állítani, a győzelmeteknek köszönhetően, hogy most ti vagytok a mértékadó erő a sprintben, vagy csak legutóbb nektek jött össze minden, nektek volt a legjobb napotok?

Az, hogy mértékadó azt nem mondanám. Valóban megteszünk mindent, hogy a legjobb helyen végezzünk a versenyek végén, de a Mitsubishis kollegák nagyon erősek, nem nagyon lehet felállítani
erősorrendet. Mindenkinek vannak erősségei és gyenge pontjai, Györkőék, Sághyék, Rangáék és talán mondhatom azt, hogy mi is ugyanolyan esélyekkel nyerhetünk versenyt.

Van valaki négyetek közül, aki technikailag, az autó teljesítményét tekintve a másik előtt jár?
Mint ahogy az előbb is mondtam, nagyon együtt van ez a négyes, na meg ott van Szvatek Zsolti, ő is nagyon jó kezű srác, csak neki is kell még a kilométer.
Mindenkinek vannak erősségei. Van, akinek a váltó áttétel miatt, van, akinek a szűkítő miatt, van, akinek A-s motor miatt, van, akinek a profi háttér, a 100%-os támogatottság miatt, de valószínű, hogy még nagy csatáknak leszünk idén tanúi.

Szezon előtt még nem tudtad megmondani pontosan, hogy mentek-e egész évben. Négy verseny elteltével, még mindig ez a helyzet, vagy azért azt lehet már biztosan mondani, hogy mentek egész szezonban? Esetleg belefér a költségvetésetekbe egy Rally2-es Mecsek Rally?

Rally 2 biztosan nem, a költségvetésünk sajnos nincs jobb helyzetben, mint év elején, talán annyi, hogy a zsebpénzünk is kezd apadni.  A folytatásról annyit, hogy mindenképpen az Árpádtetői futam nagy vízválasztó lesz számunkra.
Ott fog eldőlni, hogy érdemes-e még beleáldozni, vagy csak a saját szórakoztatásunkra megyünk utána. Azokat a versenyeket, amik nem állnak olyan közel hozzánk, vagy esetleg a költségvetése magasabb azt lehet, hogy kihagyjuk, de ez majd Árpádtető után kiderül.

Van olyan verseny, amit már nagyon vártok a még hátralévők közül? Vagy épp ellenkezőleg, amit nagyon nem?

Árpádtető és Geresdlak mindenképp közel áll hozzánk. Az, hogy a Decsi verseny nem lett megtartva, az nem igazán szomorít el és ezzel nem a verseny rendezőjét, vagy a hangulatát szeretném minősíteni, de nem nevezhetjük klasszikus rally pályának Egyébként is inkább a tempósabb
szakaszok, amiket előnybe részesítek, azokat jobban kedvelem.

Ha valakinek/valakiknek megszeretnétek köszönni a segítséget, támogatást, itt megtehetitek.

Elsősorban a családunknak, hogy ilyen jól tolerálják a hobbynkat és 100%-osan mellettünk állnak, illetve a szponzorainknak, akik nélkül valószínűleg otthon töltenénk az összes hétvégénket! :) Név szerint: PIKKER KFT; tintacentrum.hu; Hunyor gyógyszertárak: Nagykozár, Egerág, Orfű; RFC Promotion; CodeTech KFT; CCS Fotó.hu;
Külön köszönettel tartozunk Nagy Szabolcs szerelőnknek, aki nemcsak a versenyeken, de az autó felkészítésében is nagyrészt vállal és persze a szurkolóknak, hogy bármilyen időjárási körülmények között kint állnak a pálya szélén, s csápolnak a versenyautóknak :)

Még annyi, hogy minden versenyzőnek balesetmentes és sikerekben gazdag versenyzést kívánunk!

 

Sághy László – Sághy Zoltán

Orfűn hatodik, Kurdon második, Magyarbólyban negyedik, Bakonyán pedig harmadik helyen végeztetek. Ezek csak szimpla helyezési számok. Meséljetek picit a versenyekről, mi minden történt veletek?

Orfűn, mint mindenki tudja szuper időjárást fogtunk ki havas esővel! Mindenféle gumival készültünk a versenyre, volt vizes, intermédia, nagyon puha slicc, puha slicc, de a Monte Carlos - lamellás hó gumi kimaradt a szórásból.  Az intermédia is jó lett volna, ha picit melegebb van, de ezek a gumik nem tudtak mit kezdeni a fagypont közeli hőmérséklettel! Amúgy is elég bátortalanul megyünk vízen, ezt tetézte még, hogy a második kanyarban megpördültünk az első gyorson, ami szintén nem tett jót az önbizalmunknak és a mért időnknek (-20mp) . Majd fent az orfűi tetőn a lassítóból kijőve elkezdett három hengerezni a motorunk, amit egy gyertyatörés okozott. Itt kell megemlítenem, hogy nagy szerencsénk volt, mivel nem ment szét a motorunk a letört porcelán darab miatt.

Kurdon minden jó volt az autón, ment az adok - kapok, 2-3 másodperc azonban mindig hiányzott! Itt másodikak lettünk.

Magyarbólyban első nap meleg és jó idő fogadott minket. Második nap első gyorson esőben, majd száradó pályán versenyeztünk. A külső körülmények miatt egy csonka versenyt teljesítettünk, sajnos. 

Bakonya egy szuper pálya. Kalandos volt a verseny előtti nap, végül megoldódtak a problémáink. A versenyen nagyon jó idő volt, jó volt a kedvünk, ennek ellenére Amrein Tomiékkal és Györkő Józsiékkal nem bírtunk. Sajnáltuk, hogy Petiéknek műszaki gondjuk volt.

Ranga Petin kívül az élbolyból csak ti nem mínuszoltatok versenyt, szorgosan gyűjtögettétek a pontokat. Ugyanakkor mintha valami picike plusz hiányozna a versenyzésetekből, ami a győzelemhez kellene.

Így van, minden pont számít! Év végén még jól jöhet minden apró egység! A mostani erős mezőnyben, nüansznyi dolgokon múlik akár egy dobogós helyezés is! Sok múlik a technikán is. Ebben az évben apróbb gondok szinte minden versenyen voltak. Próbálgatni különböző beállításokat versenyközben nem lehet, mert ha rossz irányba mész el arra könnyen az egész verseny rámehet.  Többet kellene menni az autóval versenykörülmények között, ahol mérik az időt. Ez persze magával hozza, hogy megnövekednek a költségek, hamarabb fogy az autó, a gumik... Ördögi kör ez, ami csak az anyagiakon múlik.

Az autón vagy a saját teljesítményeteken kellene javítanotok ahhoz, hogy ismét futamot nyerjetek?

Mindig van hova fejlődni mind a technika, (nem motorerő) mind a saját teljesítményünket illetően! Természetesen azon leszünk, hogy sikerüljön futamot vagy futamokat nyerni!

Technikailag van valaki, aki előrébb jár négyetek közül (Ranga – Györkő – Amrein - Sághy viszonylatban)? Ugyanez csak a pilóták teljesítményére levetítve? Van úgynevezett „etalon” közöttetek?

Mindenkinek más a technikája! Igazából az egésznek kell összeállnia, egy kerek egészet alkotnia, s akkor jönnek a jó eredmények. Ahogy az eredmények mutatják, nagyjából egy szinten állunk!

A pilóták között, Kopi (Györkő Józsi) a rangidős, sok versennyel a háta mögött. Amrein Tomi fiatal kora ellenére is nagyon sokat ment már, nagyon ügyes. Ranga Peti pedig motorizált génekkel jött a világra! Én nagyon későn kezdtem versenyezni, így ebben van lemaradásom!

Címvédőként nincs rajtatok nagyobb nyomás? Érzitek azt, hogy mindenki benneteket akar legyőzni?

Sokkal egyszerűbb tét nélkül versenyezni! Természetesen nyomás van rajtunk, hisz mi vagyunk a bajnokok, szeretnénk tisztességesen helyt állni! De ha nem elsők leszünk, akkor sem történik tragédia. Mi ezt hobbynak tekintjük! A lényeg hogy jól érezzük magunkat az autóban és a versenytársak között.

A hátralévő versenyek közül van olyan, amit nagyon vártok, vagy amit szívetek szerint kihagynátok?

Szeretünk versenyezni, a klasszikus rali pályákat, mint például Árpádtető jobban szeretjük, de egy Bakócának is megvan a maga hangulata. Az autó szenzációs murván, így ott azért jó menni! Baranya Kupa pedig nekünk hazai pálya!

A szezon kezdetén terveitek között szerepelt a Rally2-es Mecsek Rally. Láthatunk benneteket július második hétvégéjén a már jól ismert Pécs környéki pályákon?

A terv megvolt, de sajnos ebben a nehéz gazdasági helyzetben nem engedhetjük meg magunknak a Mecsek Ralin való indulást, így ez a verseny kimarad nekünk. Talán jövőre, ha minden úgy alakul.

Ha valakinek/valakiknek megszeretnétek köszönni a támogatást, segítséget itt megtehetitek. Szponzorok, szerelők, barátok,…

Köszönjük a támogatóinknak a segítséget.: Hír-SAT 2000, Sopia-Net, BHS Medical, Surgicare, Mecsek Color, Goldy Zálogházak, Mk-57, Vidima, Zöldkereszt és Aranykereszt Gyógyszertárak, ASS, MB-Bau, Anszana, Vexel-SN, V-Gép, Equicom, Steinerbrunner Győző, B-SYSTEM.

Nagy köszönet a Biga Motornak, név szerint Nócinak, Lackónak, Zolinak és Pumesznek, akik mindig lelkesek és megpróbálnak mindent megoldani, maguknak érzik mind a sikereket, mind a kudarcokat és legjobb tudásuk szerint segítenek nekünk!

 

 

 

Címkék: interjúk rsb mitubishi amrein tomi sághy tesók schmidt andris

A bejegyzés trackback címe:

https://sportkannibal.blog.hu/api/trackback/id/tr153059963

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása